بالش ضد حساسیت | راهنمای خرید + معرفی بهترین محصولات

بالش های ضدحساسیت ممکن است واکنش های آلرژیک به محرک های خاصی مانند کنه های گرد و غبار را کاهش دهند یا از آن جلوگیری کنند. بهترین بالش های ضد حساسیت قابل شستشو هستند و دارای مواد ضد حساسیت هستند.

با کمک این نوع بالش ها و جلوگیری واکنش های پوستی یا تنفسی ، فرد دارای حساسیت خواب آرام تری را تجربه می کند.

این مقاله به این موضوع می پردازد که چرا ممکن است افراد به بالش ضد حساسیت نیاز داشته باشند. همچنین برخی از بهترین بالش های ضد حساسیت را که در حال حاضر برای خرید موجود است، فهرست می کند.

آلرژی به بالش

اگر آلرژی دارید چه بالشی بخرید؟

جالب است بدانید اقدام به خرید  یک بالش جدید می تواند شما را از  قرار گرفتن در معرض گرد و غبار بالش کهنه و قدیمی که دارید دور کند پس در مسیر درستی قرار گرفته اید. اما نکات مهمی هست که لازم است قبل از خرید از آن ها آگاه باشید.

تحقیق مهمی که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا FDA در سال 2014  انجام شد نشان می دهد که بالش هایی که برای مدتی طولانی مورد استفاده قرار گرفته اند، دارای سطوح بالایی از مواد حساسیت زا هستند. بنابراین، اگر به دنبال یک بالش جدید هستید، در حال حاضر در مسیر درستی برای رفع آلرژی هستید.

خرید بالش پر ضد حساسیت:

به دنبال بالشی باشید که کیفیت پر آن بالا باشد. نوع پر خیلی مهم نیست اگرچه بالش های پر غو به علت کیفیت بالا و قیمت به مراتب بالاتر معمولا مراحل تکمیل را طی کرده اند اما بالش پر مرغ نیز در صورتیکه مرحله تکمیل و حرارت دهی و شستشو را حتما گذرانده باشد. یا اینکه دارای یک آستر آلرژی زا باشد که قابل جدا شدن و قابل شستشو است می تواند گزینه خوبی باشد.

خرید بالش الیافی هالو و بال فایبر ضد حساسیت:

بالش های الیافی بال فایبر نسبت به بالش های هالو اولویت دارند. چون کیفیت بالاتری دارند و قیمتشان نیز بالاتر است. بالش های الیافی معمول در بازار در صورتیکه از موارد اولیه ریسایکل و بازیافتی در آن ها استفاده نشده باشد چون قابل شستشو هستند گزینه های خوبی به شمار می روند.

خرید بالش الیافی میکرو فایبر یا پر قو ضد حساسیت:

بالش های میکرو فایبر یا میکرو ژل یا پرقو بهترین نوع بالش با الیاف مصنوعی هستند؛ کیفیت ساخت بالایی دارند و تجربه لذت بخش یک بالش مرغوب با سطح نرم و ارتفاع متوسط را برای شما رقم می زنند. این بالش ها قابل شستشو نیز هستند. پس خرید آنها می تواند در دستور کار شما قرار گیرد

خرید بالش پنبه ای ضد حساسیت:

بالش های پنبه ای سال های سال همراه خانواده های ایرانی بوده اند و اکثر ما به خواب با این بالش ها عادت داریم. اما یک نکته مهم بالش پنبه ای قابل شستشو نیست و این یک عیب مهم به شمار می رود. گرد و غبار هوا به مرور زمان روی این بالش ها تجمع پیدا کرده و این یعنی یک زنگ خطر علی الخصوص برای مبتلایان به آسم و بیماری های تنفسی

خرید بالش طبی ضد حساسیت:

بالش ها ی طبی ضد حساسیت یک تفاوت مهم و اساسی با سایر بالش های طبی دارند. بالش های طبی که انواع مختلفی دارند از جنس لاتکس گرفته تا فوم سرد و مموری فوم باید یک روکش ضد حساسیت پنبه ای یا آلوورا داشته باشند تا این خاصیت به آن ها اضافه شود. پس روکش بالش طبی مهم است و باید به آن دقت کنید.

اگر بالش شما قابل شستشو نیست…

یا اگر پوشش ضد حساسیت ندارد، طبق گفته آکادمی آلرژی، آسم و ایمونولوژی آمریکا ، یک روکش ضد حساسیت جداگانه برای پوشاندن بالش خود بخرید.

روبالش ضد حساسیت

خرید روبالش ضد حساسیت:

یک روبالش ضد حساسیت همراه با یک ملحفه تمام کتان ارگانیک که با نام سرویس ملحفه در دسترس شماست بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب برای حفظ سلامتی شماست. خرید سرویس ملحفه ضد حساسیت تمام کتان

روش تشخیص بالش مرغوب و ضد حساسیت:

بالش های الیافی ضد حساسیت باید از مواد و متریال غیر بازیافتی و درجه یک تهیه شده باشند، قابل شستشو باشند و در عین حال با عادت خواب شما هماهنگی داشته باشند. الیاف مرغوب بکار رفته در بالش های الیافی رنگ آن کاملا سفید است و هیچگونه کدری یا ماتی در آن وجود ندارد. بالش های الیافی میکرو فایبر یا میکروژل مرغوب ترین نوع بالش الیافی به مشار می روند که هنگام دست زدن به آنها نرمی خاصی دارند که کاملا زیر دست مشهود استو الیاف آنها مانند ابریشم است و لذت بخش ترین خواب ممکن را با ان ها تجربه خواهید کرد.

در نهایت، می‌توانید بالش‌هایی را نیز پیدا کنید که دارای گواهینامه های مناسب برای آسم و آلرژی باشند.

بهترین روش برای شستن بالش ضد حساسیت چیست؟

مهم است که قبل از شستن بالش دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید. اگر قابل شستشو با ماشین لباسشویی باشد، دمای آب و چرخه چرخش برای استفاده را یادداشت می کنند.

حتی اگر خود بالش قابل شستشو نباشد، بسیاری از بالش های ضد حساسیت دارای روکش های قابل تعویض هیتند که مرتب باید شسته شوند. بهترین روش شستن بالش ضد حساسیت

چند بار باید بالش ضد حساسیت را بشویید؟

اگر بالش شما دارای روبالش قابل جابجایی است یا از روکش ضد حساسیت ضد گرد و غبار جداگانه استفاده می‌کنید (که توصیه می‌شود)، حتماً آن را هر هفته در آب داغ بشویید. با توجه به اینکه شستشن روبالش با آب داغ برای همه روبالش توصیه نمی شود توصیه ما اینست که از یک سرویس ملحفه تمام کتان سفید استفاده کنید.

برخی از بالش های ضد حساسیت نیز قابل شستشو هستند که لازم است حداقل سه ماه یکبار این کار را انجام دهید.

چه افرادی باید از بالش ضد حساسیت استفاده کنند؟

هر کسی که آلرژی های محیطی داشته باشد یا به طور کلی برای پیشگیری از آسم یا بیماری های پوستی همه افراد از خرید یک بالش ضد حساسیت سود می برد. با کمک به محدود کردن تعداد کنه‌های گرد و غبار یا سایر مواد حساسیت‌زا که در داخل بالش گیر می‌کنند، خرید بالش ضد حساسیت به کاهش علائم آلرژی شما کمک کند.

حساسیت به حیوانات

آلرژی یا حساسیت چگونه ایجاد می شود؟

اکثر مردم به یاد دارند که اولین علائم آلرژی را در سنین پایین مشاهده کردند. از هر 5 کودک حداقل یکی به نوعی آلرژی یا آسم مبتلا است.

بسیاری از افراد در سنین 20 تا 30 سالگی دچار آلرژی می شوند، زیرا نسبت به مواد حساسیت زا، به ویژه آلرژن های غذایی مانند شیر، تخم مرغ و غلات مقاوم می شوند.

اما ممکن است در هر مقطعی از زندگی تان دچار آلرژی شوید. حتی ممکن است به چیزی که قبلاً به آن حساسیت نداشتید حساسیت پیدا کنید.

انواع آلرژی یا حساسیت در بزرگسالان:

مشخص نیست که چرا برخی از آلرژی ها در بزرگسالی به خصوص در دهه 20 یا 30 سالگی ایجاد می شوند. بیایید بررسی کنیم که چگونه و چرا می‌توانید در زندگی بعدی دچار آلرژی شوید، چگونه می‌توانید یک آلرژی جدید را درمان کنید، و آیا می‌توانید انتظار داشته باشید که آلرژی جدید یا آلرژی موجود با گذشت زمان از بین برود.

·       آلرژی فصلی:

شایع ترین آلرژی های ایجاد شده در بزرگسالی فصلی هستند . گرده گل، ابروسیا و سایر آلرژن های گیاهی در زمان های خاصی از سال، معمولاً در بهار یا پاییز، افزایش می یابند.

·       آلرژی به حیوانات خانگی:

اگر در تماس مداوم با گربه سگ یا پرندگان باشید لازم است بدانید قرار گرفتن مداوم در معرض شوره آنها ، یا ریزش پوستی که از بین می روند و در هوا پخش می شوند، و مواد شیمیایی ادرار و بزاق که شوره می شوند، می تواند باعث ایجاد آلرژی در شما شود.

·       حساسیت غذایی:

تقریبا11 درصد از بزرگسالان براساس آمار وزارت بهداشت آمریکا نوعی آلرژی غذایی دارند و تقریباً نیمی از آنها اولین علائم را در بزرگسالی مشاهده کردند. آلرژن های غذایی رایج در بزرگسالان بادام زمینی و مغزهای درختی و گرده میوه ها و سبزیجات است.

بسیاری از کودکان نیز دچار آلرژی غذایی می شوند و اغلب با افزایش سن علائم کمتر و کمتری از خود نشان می دهند.

آیا آلرژی یا حساسیت با گذشت زمان از بین می رود؟

پاسخ کوتاه بله است.

حتی اگر در بزرگسالی دچار آلرژی شوید، ممکن است متوجه شوید که وقتی به 50 سالگی و بعد از آن می‌رسید دوباره شروع به محو شدن می‌کنند.

این به این دلیل است که عملکرد سیستم ایمنی بدن شما با افزایش سن کاهش می یابد، بنابراین پاسخ ایمنی بدن به آلرژن ها نیز شدیدتر می شود. برخی از آلرژی هایی که در دوران کودکی دارید نیز ممکن است در نوجوانی و در بزرگسالی از بین بروند، شاید فقط چند مورد در طول زندگی شما ظاهر شوند تا زمانی که برای همیشه ناپدید شوند.

روتختی و بالش ضد حساسیت

برای جلوگیری از بروز حساسیت از چه محصولات کالای خواب استفاده کنیم؟

لازم به گفتن نیست 8 ساعت از هرروز، 56 ساعت از هفته و درکل یک سوم از عمر هر قرد در رختخواب سپری می شود. بنابراین مهم است برای جوگیری از بروز حساسیت حتما این نکته را جدی بگیرید. کالای خواب شما مانند لباس دوم شماست و حفظ سلامتی و شادابی شما در گروی انتخاب درست لباس دوم شماست.

خرید روتختی ضد حساسیت:

یک سرویس روتختی شامل ملحفه کش دار، لحاف یا کاور لحاف و روبالش های شماست. در کل هر آنچه هنگام خواب در تماس با بدن شماست در یک سرویس روتختی موجود است.

خرید روتختی ساده ضد حساسیت:

سرویس روتختی ساده تمام کتان اولین گزینه شما برای دوری از حساسیت است. جنس پارچه این محصول از مواد تمام ارگانیک و تنفس دار استفاده شده، رنگ آن ثابت است و به راحتی قابل شستشو است. همه گزینه های لازم را هنگام خرید این محصول می توانید تیک سبز بزنید.

خرید روتختی طرح دار ضد حساسیت:

سرویس روتختی با طراحی اختصاصی نیز هرآنچه در تماس با پوست شماست را بصورت یکجا از پارچه ضد حساسیت تمام کتان دارد پس اینجا نیز نگران نباشید و به راحتی خرید خود را بدون دغدغه و نگرانی انجام دهید.

خرید روتختی هتلی ضد حساسیت:

اگرچه روتختی های هتلی تمام پنبه گزینه مرغوب تری به شمار می روند اما کلیه محصولات روتختی هتلی ضد حساسیت هستند و یک روتختی سفید کلاسیک هتلی به لحاظ سهولت شستشو می تواند بهترین انتخاب در سبد خرید شما باشد.

هنگام خرید سرویس روتختی با هر جنسی و از هر برندی باید به مسئله شسشتوی آن نیز توجه داشته یاشید. بنابراین خرید سرویس کاوری به لحاظ سهولت در شستشوی  داخل منزل و کاهش هزینه های شما اولویت اول است.

مقاله تکمیلی: راهنمای خرید روتختی کاوری

در وهله دوم رنگ محصول که باید مورد توجه قرار دهید حائز اهمیت است، رنگ سفید به شما امکان استفاده از سفید کننده و آب گرم را می دهد و این کامل ترین روش شستشو برای جلوگیری از حساسیت زایی است.

مقاله تکمیلی: نحوه شستشوی روتختی پشم شیشه

خرید محافظ تشک ضد حساسیت:

همانطور که از نام این محصول پیداست با کیفیت ترین و در عین حال گرانقیمت ترین نوع محافظ تشک است، یک سرمایه گذاری مطمئن ولی ارزشمند که برآیند آن در نهایت حفظ خنکی و سلامتی شماست و در عین حال سلامت تشک شما را نیز به خوبی تامین می کند. خرید محافظ تشک ضد حساسیت

نتیجه گیری:

  1. اگر به آلرژی مبتلا هستید در وهله اول تعویض سرویس خواب خود شامل بالش، سرویس ملحفه و سرویس روتختی بصورت مرتب را در دستور کار قرار دهید. این اولین و مهمترین گام برای جلوگیری از حساسیت است.
  2. انتخاب محصولات ضد حساسیت و ارگانیک مورد دومی است که باید به آنها توجه کنید. اگر بالش و تشک شما اینگونه هست که بهتر اما اگر قصد تعویض آنها را ندارید لااقل روکش های آنها را از جنس ضد حساسیت تهیه کنید.
  3. شستشوی مرتب همه اجزای سرویس خواب نیز اهمیت بالایی در جلوگیری از بروز انواع حساسیت دارد پس محصولاتی را انتخاب کنید که به سهولت و با کمترین هزینه قابل شستشو باشند.

روتختی سفید کاوری تمام کتان

راهنمایی کوتاه:

هنگام خرید از یک فروشگاه کالای خواب معتبر به سراغ محصولات با جنس کتان، رنگ سفید و کاوری بروید تا بتوانید بهترین آپشن ها را برای جلوگیری از حساسیت زایی و حفظ تندرستی در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید