راهنمای خرید بالش طبی | معرفی انواع بالش طبی و طرز صحیح استفاده

 

زمان خرید بالش طبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

بالشت طبی هوشمند چیست؟ از کجا بالش طبی بخریم؟ بهترین بالش طبی برای گردن درد کدام است؟ برای از بین بردن خر و پف چه بالشی تهیه کنیم؟ همه اینها سوالاتی است که هنگام خرید بالش طبی به ذهن شما خطور میکنند و لازم است به آنها پاسخ داده شود. در واقع بالش و تشک مهترین اجزای سرویس خواب هستند که در حفظ سلامت و بهداشت خواب شما بی نهایت تاثیر گذارند.

هنگامی که می خواهید اقدام به خرید روتختی بکنید؛ یکی از آیتم هایی که لازم است به آن توجه داشته باشید نوع بالش است؛ اگر شیک ترین و جدیدترین روتختی باکیفیت را نیز خریداری کنید اما بالش شما مناسب نباشد در نهایت تجربه رضایت بخشی نخواهید داشت، پس لازم است مهم ترین نکات در انتخاب بالش خوب و مرغوب را بدانید تا خرید درست و مناسبی داشته باشید:

بالش طبی چیست؟

بالش طبی چه تفاواتی با بالش های معمولی دارد؟ چرا باید بالش طبی بخریم؟ یک بالش معمولی ساده و ارزانقیمت معمولا از پنبه ، پر یا الیاف پرشده است با توجه به نوع الیاف داخلی آن و کیفیت مواد مصرفی قیمت مناسبی دارد و برای مصارف مختلف از جمله پستی با زیردستی نیز مورد استفاده است.

بالش طبی درواقع یک محصول نوآورانه است که قرار است شرایط را تغییر دهد، خصوصیت اصلی بالش های طبی اینست که نه آنقدر نرم هستند که خیلی زود زیر گردن فرو بروند و  و نه آنقدر سفت و محکم که گردن را در وضعیت دشواری قرار دهند. در واقع بالش های طبی بهترین شرایط ممکن را برای جهت قرار گیری گردن نسبت به ستون فقرات ایجاد می کنند و این وجه تمایز آنهاست با بالش های کلاسیک قدیمی همچون بالش الیافی، بالش های پنبه ای یا بالش های پر؛ در صورتیکه با بالش های طبی چندان جور نیستید و می خواهید یک بالش نیمه طبی با کیفیت داشته باشید که مزایای هر دونوع بالش را داراست؛ بالش میکروژل نیمه طبی برای شما گزینه مناسبی است.

 بالش های طبی چه انواعی دارند؟

چه نوع بالش طبی برای من مناسب است؟ کدام نوع بالش طبی را بخرم؟ لازم است بدانید بالش های طبی بر اساس خصوصیات مورد انتظار شما انواع مختلفی دارند که هریک کارآیی و خصوصیات منحصر به فرد خود را دارد. و شما هنگام خرید بالش طبی باید آنها را بدانید تا بالش طبی مناسبی را انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب بالش طبی:

بالش طبی کلاسیک

·      بالش طبی کلاسیک:

بالش طبی معمولی یا کلاسیک اولین نوع از بالش های طبی بودند که وارد بازار شدند و تقریبا از تجملات اضافی به دور هستند. اگر یک بالش طبی ارزانقیمت و با کارایی بالا مورد نظر شماست به سراغ چنین انتخابی بروید. جنس فوم داخل این نوع بالش از نوع مموری فوم یا لاتکس است که نوع مموری فوم قیمت بالاتری نسبت به نوع لاتکس دارد اما در عوض خنک تر است و خصوصیات طبی جذاب تری دارد.

بالش طبی خنک یا پد دار

·      بالش طبی خنک:

بالش طبی خنک معمولا با یک لایه ژل خنک کننده عرضه می شود، ظاهر آن مانند بالش طبی معمولی است اما بهمراه یک لایه ژل به نام کول ژل cool gel orthopedic pillow  عرضه می شود؛ اگر نسبت به گرمای بالش حساس هستید یا میخواهید در فصل گرم بالش خنکی زیر سر داشته باشید این بهترین انتخاب برای شماست.

بالش طبی موج دار

·      بالش طبی موج دار:

بالش طبی موج دار نسل بعدی این نوع بالش هاست که مخصوصا برای افرادی که مشکلات ارتوپدیک ستون فقرات یا گردن دارند توصیه می شود. انواع تخصصی تر این بالش در هر سمت یک موج دارند که موج کوچکتر برای افرادی است که عادت دارند به پشت بخوابند یا عرض شانه کمتری دارند و موج بزرگتر مربوط به افرادی است که عادت دارند به پهلو بخوابند. بالش طبی موج دار wave memory foam pillow همراه با پد خنک کننده نیز در بازار موجود هست که خصوصیات مثبت یک بالش خنک را برای شما ارائه خواهد داد.

بالش طبی زانو

·      بالش طبی زانو:

بالش طبی مخصوص زانو چگونه کار می کند و چطور باعث کاهش درد زانو می شود؟ این بالش مخصوص افرادی است که از درد زانو رنج می‌برند، وقتی به پهلو یا به حالت طاق باز می‌خوابند دچار سایش زانوها شده و این امر منجر به تشدید زانو درد  یا کمر درد آنها می‌شود. در نتیجه استفاده از بالشت زانو درد که بین دو زانو در هنگام خواب قرار می گیرد حالت کلی زانو، ستون فقرات و لگن در یک راستا قرار می گیرند و از سایش زانوها نیز جلوگیری می شود.بالش طبی بارداری یا شیردهی

·      بالش مخصوص خانم های باردار

بالش بارداری ، بالش شیردهی یا بالش u شکل اسامی مختلفی هستند برای این نوع بالش که برای خانم های باردار قبل و وبعد از وضع حمل بسیار ضروری است؛ چنانچه در اواخر ایام بارداری علی الخصوص بعد از ماه ششم مادر باردار حتما یه این محصول نیاز دارد و پس از بارداری نیز این بالش عالی میتواند بعنوان محل نشستن نوزاد در آغوش مادر استفاده شود.

 

·      بالش خر و پف

بالش مخصوص تنگی نفس در زمان خواب یا جلوگیری از خر و پف محصول جالبی است اگر قرار است از دست خر و پف های همسر یا هم اتاقی خود راحت شوید. پیشنهاد ما اینست که در اولین مناسبت پیش رو این بالش را به او هدیه بدهید. اما در واقع خودتان هم از مزایای آن بهره مند بشوید.

بالش کمر درد

·      بالش مخصوص کمر درد

چه بالشی برای کمر درد بخرم؟ بالش مناسب برای کمر درد چیست؟ لازم است بدانید کاهش درد کمر قبل از هر چیز به عادت خواب شما بستگی دارد، اگر عادت دارید به پهلو بخوابید قرار دادن بالش بالای لگن و در ناحیه انحنای کمر در این قسمت جای مناسبی است، اگر عادت دارید به پشت بخوابید قرار دادن بالش در ناحیه پشت کمر و انحنای ایجاد شده بالای لگن درد این قسمت را کاهش می دهد. بهترین نوع بالش برای کمر درد بالش طبی است که از جنس مموری فوم باشد و به آرامی گودی کمر را پر کند تا آسیبی به ستون فقرات وارد نکند.

بالش نیمه طبی میکرو فایبر

·      بالش میکروژل نیمه طبی

باکیفیت ترین و ارزانقیمت ترین بالش طبی که میتوانید برای خود در نظر بگیرید و بدون نگرانی مورد استفاده قرار دهید، الیاف آن نرم است و خواب راحتی را با آن تجربه خواهید کرد بالش نیمه طبی میکروژل است. جهت استفاده دائمی برای زیر سر و حفظ ثبات گردن طراحی شده است و مشکلات ناشی از گردن درد را به راحتی برطرف میکند.

  • به خاطر نوع الیاف مورد استفاده (میکرو فایبر یا پرقو) نرمی لذت بخشی دارد که تجربه خواب لذت بخشی برای شما رقم میزند.
  • قابل شستشو است و بر خلاف سایر بالش های طبی در صورت کثیف شدن میتوانید آن را مورد شستشو قرار دهید.
  • سایز آن استاندارد است 50 در 70 سانتیمتر سایز استاندارد تمام روبالش های موجود در بازار است که نگرانی شما را از لحاظ انتخاب سرویس مناسب کاملا برطرف میکند.
  • جنس پارچه مورد استفاده؛ تمام پنبه است بنابراین تنقس دارد و گرمای بیش از حد را به شما تحمیل نمیکند.

بالش الیافی پلاتینیوم

    بالش الیافی پلاتینیوم

در صورتیکه بالش های طبی و استفاده از آنها برای شما رضایت بخش نیست یا به آنها عادت ندارید، بالش الیافی پرمیوم پر شده با الیاف بال فایبر و هالو با ارتفاع نسبتا بلند در صورتیکه که مشکل خر و پف دارید یا خرید یک بالش ارزان ولی با کیفیت الیافی مورد نظر شماست گزینه خوبی است. بالش های الیافی نسبت به سایر بالش ها ائم از بالش طبی، بالش پر، بالش نیمه طبی یا حتی بالش پنبه ای ارزان تر است و به عنوان یک بالش تزئینی یا پشتی قابل استفاده شماست.

الیاف میکرو فایبر یا پرقو:

بهترین نوع الیاف پرکننده برای بالش چیست؟ چگونه بالش خواب را تشخیص دهیم؟ چه بالشی تهیه کنیم که به مرور زمان الیاف آن نخوابد یا افت نکند؟ لازم است بدانید بهترین نوع الیاف مصنوعی برای پرکردن بالش الیاف میکرو فایبر یا میکروژل یا الیاف پرقو است.

  • الیاف میکروژل خنک است و از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده پس حساسیت زا نیست.
  • الیاف میکروژل بخاطر ساختار نرم و رشته ای که دارد فضای خالی کم و منافذ کمی دارد بنابراین به مرور زمان حجم خود را کمتر از سایر بالش ها از دست میدهد
  • الیاف میکروژل قابل شستشو است پس به راحتی با رعایت یکسری نکات میتوان آن را مورد شستشو قرار داد.

مقاله تکمیلی: بهترین روش شستشوی بالش

چطور بالش الیافی خوب را تشخیص دهیم؟

چگونه بفهمیم بالش برای ما مناسب است؟ طرز تشخیص بالش خوب و با کیفیت چیست؟ باید بدانید هر بالش گرانی خوب نیست و هر بالش ارزانی هم ارزش خرید نداردف قیمت گذاری یک بالش براساس جنس پارچه رویی آن، الیاف پرکننده بالش، برند یا شرکت تولید کننده بالش و نوع بسته بندی تعیین می شود. با در نظر گرفتن همه این موارد دست به گوشی شوید و یک تحقیق انجام دهید تا از خرید بالش با قیمت صحیح و مناسب اطمینان حاصل کنید.

قیمت بالش طبی

خرید بالش طبی ارزان و باکیفیت یکی از اولویت های مشتریان هنگام خرید بالش است. از آنجا که بالش‌های طبی تنوع گسترده‌ای دارند قیمت بالش های طبی هم بسیار متفاوت می باشد و بستگی به کاربری، سایز و ویژگی‌های خاص آن بالش دارد. به طور کلی قیمت بالش از 180000 تومان بالش الیافی پرمیوم تا 280000 تومان بالش میکروژل نیمه طبی شروع می شود.

مموری فوم چیست؟

مموری فوم چیست؟

مموری فوم همان فوم پلی اورتان با مواد شیمیایی اضافی و افزایش ویسکوزینه و چگالی آن می باشد. بعضی از عنوان های آن “ویسکو الاستیک” یا فوم کم انعطاف پذیر LRPu نیز نامیده می شوند.

فوم حافظه دار نسبت به حرارت بدن چگالی بالاتری دارد و باعث می شود تا به سرعت شکل بدن را به خود بگیرد و به شکل بدن و ناحیه ای که با آن در تماس است در بیاید به هین دلیل به آن memory foam یا فوم حافظه دار گفته می شود. خاصیت مموری فوم که در تشک نیز کاربرد دارد اینست که به آرامی تغییر شکل می دهد و به همین دلیل ناحیه گودی کمر، گردن یا زانو را به راحتی پر میکند.

در نسل جدید فوم های حافظه دار توسعه چشم گیری صورت گرفته است در به آن عصاره آلوئه ورا، عصاره چای سبز و زغال فعال با فوم ترکیب شده اند تا به منظور پائین آوردن بو و حتی ارائه آروماتراپی به هنگام خواب باشد.

بهترین مارک بالش‌ طبی:

شاید اگر بخواهیم تنها یک برند خاص از بالش طبی را به شما معرفی کنیم. کمی در حق برند‌های دیگر بی انصافی کرده باشیم. بنابراین به شما بهترین برندهای تولید کنند بالش طبی در جهان را معرفی می کنیم.

·      ای رست

·      وندینو

·      زیکلاس مود

·      هوشمند

·      ورنا

·      امسیگ

·      سپارشی

·      آکسون

نکات خرید بالش طبی

هنگام خرید بالش طبی به چه نکاتی توجه کنیم؟

·      قیمت بالش طبی:

قیمت نقش مهمی در انتخاب شما دارد، قیمت اولین موضوعی است که هنگام خرید بالش باید به آن توجه داشته باشید. اگر میزان بودجه را انتخاب کنید، خود به خود مدل‌هایی که در محدوده قیمتی شما قرار ندارند، از انتخاب شما حذف می شوند.

·      نوع بالش طبی:

بالش طبی انواع مختلفی دارد به طور کلی برای مهار کردن درد در هر نقطه از بدن شما که مربوط به استفاده ناصحیح از بالش است، یک بالش خاص طراحی شده‌ که تا حد قابل قبولی می‌تواند جلوی آسیب بیشتر به آن قسمت خاص را بگیرد و درد در آن ناحیه را کاهش دهد. در قسمت ابتدای مطلب انواع بالش طبی به صورت کامل توضیح داده شد که می‌توانید ان را مطالعه کنید.

·      سایز بالش طبی:

اندازه بالش شامل ارتفاع تا زمین و طول آن می‌باشد. ارتفاع بالش باید به گونه‌ای باشد که زمانی که به پلو می‌خوابید، زاویه سر با شانه شما کاملا تراز باشد. یعنی نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین تر باشد. همچنین اگر در خواب زیاد غلط خورده و جابه‌جا می‌شوید بهتر است بالش‌هایی را انتخاب کنید که طول بیشتری دارند.

مدل درست خوابیدن روی بالش طبی

·      مدل خوابیدن:

طرز صحیح خوابیدن روی بالش چگونه است؟ اگر بیشتر به پهلو می‌خوابید بهتر‌ است، بالش های بلند را انتخاب کنید تا بتوانند فاصله بین شانه و گردن را پر کنند. اگر بیشتر رو به شکم می‌خوابید، بهتر ایت بالش نرم و کم ارتفاع انتخاب کنید و در نهایت اگر بیشتر رو به پشت می‌خوابید، بهتر است بالش شما ارتفاع متوسطی داشته باشد زیرا خوابیدن رو به پشت خود به خود شکل سر و گردن در فاصله طبیعی را حفظ می کند.

·      نوع فوم بالش طبی:

 نوع فوم به کار رفته در بالش شما بستگی به سلیقه شما دارد که بالش شما چه میزان نرم یا چه میزان سفت باشد، در کل دو نوع فوم سرد یا لاتکس و فوم هوشمند داریم، فوم هوشمند به نظر بهتر است زیرا فقط به اندازه‌ای که ارتفاع مورد نیاز سر و گردن شما است فرو می روند. همان طور که گفته شد بالش استاندارد نباید خیلی نرم یا خیلی سفت باشد.

·      سفارش روبالش برای بالش طبی:

با توجه به اینکه بالش های طبی سایز ها و ابعاد متنوعی دارند هنگام خرید سرویس روتختی یا سرویس ملحفه لازم است این سایز را مدنظر قرار دهید و اقدام به خرید روبالش طبی مناسب با آن بکنید در اینصورت با ما در تماس باشید.

 

 

باتوجه به نکاتی که گفته شد، می توانید بالش مورد نظر خود را خریداری نمایید‌.

در صورت نیاز به هرگونه مشاوره هنگام خرید با ما در تماس باشید.

متفاوت ترین تجربه خرید آنلاین

فروشگاه روتختی سپارشی

 

دیدگاهتان را بنویسید