خرید تشک | معرفی انواع تشک + راهنمای انتخاب تشک

خرید تشک جدید سرمایه گذاری قابل توجهی است و همچون خرید روتختی انجام این کار میتواند چالش برانگیز باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که عاقلانه خرید می کنید و سرمایه گذاری مطمئنی انجام داده اید.

خرید تشک + معرفی بهترین تشک

کارشناسان معتقدند که خواب خوب یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ و بهبود سلامتی ماست. روتختی و تشک تاثیر قابل توجهی بر خواب خوب دارند، با این حال بسیاری از مردم اهمیت آن را نادیده می گیرند و به استفاده از تشکی ادامه می دهند که حمایت و راحتی کافی را ارائه نمی دهد. با استفاده از این راهنما، دانش لازم برای یافتن بهترین تشک با استحکام و ویژگی‌های مناسب متناسب با نیازهایتان را خواهید داشت و شب‌ها به خواب عالی خواهید رسید. برای کمک به شما در نحوه انتخاب تشک، اطلاعات کلیدی را ارائه می دهیم …

معرفی انواع تشک

معرفی انواع تشک:

اگر به تازگی به دنبال تشک جدید هستید، احتمالاً متوجه شده اید که انواع مختلف تشک وجود دارد. حتما برای شما سوال است که چه تشکی برای من مناسب است؟ تشک طبی با تشک فنری یا تشک طبی فنری چه تفاوتی دارند؟ ابتدا لازم است در مورد ساختار تشک اطلاعاتی داشته باشید؛ تقریباً همه تشک ها را می توان به عنوان یکی از چهار نوع فنری، طبی فنری، طبی، لاتکس یا فوم شناسایی کرد. تشک های فنری به علت ارزان قیمت بودن شناخته شده ترین نوع آنها هستند:

·       تشک طبی:

این تشک ها کاملاً با فوم و بدون کلاف ساخته می شوند. تشک های طبی خطوطی بالاتر از حد متوسط ​​را برای بدن ایجاد کنند، فشار به ستون فقرات را کاهش می دهند و انزوای حرکتی ایجاد کنند، که آنها را برای افراد خواب پهلو و زوج ها مناسب می کند. در بین فوم هایی که در این تشک ها استفاده می شود، مموری فوم معروف ترین است.

مقایسه تشک طبی با تشک فنری

·       تشک فنری:

تشک های فنری دارای یک چار چوب فلزی مبتنی بر سیم پیچ و چند لایه دیگر هستند. در حالی که سیم‌پیچ‌ها مقداری پشتیبانی را ارائه می‌دهند، فنرهای داخلی اغلب از کاهش فشار برخوردار نیستند. سطح خواب آن‌ها کم تندتر است و انزوای حرکتی محدودی دارد. به علت قیمت پایین تر، تشک های فنری در بین خریداران ارزان قیمت محبوبیت بیشتری دارند.

·       تشک طبی فنری یا هیبرید:

هیبریدها دو عنصر مرکزی دارند: یک هسته پشتیبانی فنر داخلی و یک لایه رویی فوم یا لاتکس در سطح تشک قرار دارد. گاهی اوقات حتی شامل یک لایه کوتاه‌تر از سیم‌پیچ‌ها (به نام میکرو کویل) می‌شوند. این تشک ها بسته به اینکه دقیقاً چگونه ساخته شده اند می توانند برای مصرف کننده ها در هر موقعیتی مناسب باشند. این نوع تشک های گاهی با نام اسپرینگ یا پاکت اسپرینگ نیز نامیده می شوند.

تشک لاتکس

·       تشک لاتکس یا فوم سرد:

وقتی همه لایه‌های تشک با لاستیک لاتکس ساخته می‌شوند، برخی آن را تشک تمام لاتکس یا لاتکس واقعی می‌نامند. برای سادگی، ما فقط از اصطلاح تشک لاتکس استفاده می کنیم. این نوع تشک استحکام و انزوای حرکتی را در حد متوسط ​​ارائه می دهند. اگر از لاتکس طبیعی و ارگانیک ساخته می شوند، در میان خریدارانی که از محیط زیست حمایت می کنند، بهترین انتخاب هستند.

سفتی تشک | راهنمای انتخاب

راهنمای انتخاب نوع تشک بر اساس سفتی:

اگر مطمئن نیستید که چه سطحی از سفتی تشک برای شما مناسب است راههایی برای تشخیص آن وجود دارد:

  • وزن و وضعیت خواب خود را مد نظر قرار دهید، تشک های فنری به ازای هرفرد تحمل وزنی کمتری دارند، تشک های طبی و در نهایت تشک های طبی فنری به ترتیب قدرت تحمل وزن بیشتری دارند.
  • به این فکر کنید که آیا هنگام استفاده از تشک فعلی خود در خانه یا اخیراً در هتل اقامت کرده اید، آرزوی تشک سخت یا نرم تر را دارید. به عنوان مرجع، بیشتر تشک های هتلی متوسط ​​تا متوسط ​​هستند که بیشترین جذابیت کلی را دارند.
  • به عنوان یک ماموریت تحقیقاتی از یک فروشگاه تشک محلی دیدن کنید و چند تخت را امتحان کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل 10 تا 15 دقیقه روی تشک بمانید تا واقعاً ارزیابی کنید که چه چیزی راحت است.

تشک مخصوص کمر درد

راهنمای انتخاب تشک برای کمردرد:

دلایل بالقوه بی شماری برای کمردرد وجود دارد، اما تشک غیرحمایت کننده یکی از عواملی است که نباید دست کم گرفت. در افرادی که مشکل کمر ندارند، حمایت مناسب ممکن است از بروز درد جلوگیری کند و در افرادی که از قبل مشکلات کمر دارند، تشک مناسب ممکن است به بالشتک و راحتی کمک کند.

انتخاب بهترین تشک برای کمردرد به معنای در نظر گرفتن ماهیت آن درد در کنار سایر نیازها و ترجیحات تشک است. برخی از کمردردها کوتاه مدت هستند و به طور ناگهانی بروز می کنند. این به عنوان کمردرد حاد شناخته می شود . در موارد دیگر، درد در مدت طولانی ادامه می یابد و به عنوان کمردرد مزمن شناخته می شود.

یک فرد مبتلا به کمردرد حاد ممکن است تنها نیاز به تسکین موقت از تشک خود داشته باشد. این ممکن است به معنای استفاده از بالش های اضافی یا تنظیم موقعیت خواب آنها باشد.

مقاله تکمیلی: راهنمای خرید بالش طبی

 برای کمردرد مزمن، ممکن است به اقدامات مهم تری نیاز باشد، مانند انتخاب تشکی که سفت تر یا نرم تر باشد. یافتن سطوح مناسب راحتی و همچنین کاهش فشار می تواند به جهت گیری صحیح ستون فقرات در طول خواب کمک کند.

تشک بهینه ممکن است به جایی که فرد کمردرد را تجربه می کند نیز بستگی دارد. درد پایین کمر، کمردرد میانی و فوقانی

انتخاب تشک بر اساس عادت خوابیدن

راهنمای انتخاب تشک بر اساس مدل خوابیدن:

وقتی به طور معمول به خواب می روید در چه وضعیتی هستید؟ و وقتی از خواب بیدار می شوید در چه موقعیتی هستید؟ پاسخ به این سوالات می تواند بینش کلیدی برای کمک به انتخاب تشک ارائه دهد. قسمت‌هایی از بدن شما که برای حفظ تراز ستون فقرات نیاز به حمایت بیشتری دارند، بر اساس وضعیت خواب شما متفاوت است. به همین دلیل، انتخاب یک تشک متناسب با وضعیت خواب شما می تواند راحتی را افزایش داده و به جلوگیری از درد و درد کمک کند.

·       خواب به پشت:

افرادی که به پشت می‌خوابند بیشترین فشار را به کمر خود وارد می‌کنند. اگر تشک خیلی نرم باشد، بالاتنه می تواند عمیق تر از قسمت بالایی پشت و پایین بدن فرو برود و این شکل U می تواند فشار ایجاد کند. اگر تشک خیلی سفت باشد، هیچ گونه انحنای خفیف در قسمت پایین کمر وجود نخواهد داشت. در نتیجه، پشت خواب ها با تشک متوسط ​​سفت تا سفت با کانتورهای سبک تا متوسط ​​بهترین عملکرد را دارند.

·       خواب به بغل:

تخت خواب های کناری دارای نقاط فشاری تیز هستند که در آن بدن عریض ترین است، به ویژه در شانه ها و باسن. در یک تشک خیلی نرم، این نقاط با بقیه ستون فقرات خارج می شوند. در یک تشک خیلی سفت، آنها تاثیر را در آن نقاط احساس می کنند و مستعد ناهماهنگی هستند. در نتیجه، تخت خواب های جانبی با تشک های نرم تا متوسط ​​سفت بهترین عملکرد را دارند.

·       خواب به شکم:

معده‌خواب‌ها مانند افراد پشتی هستند و بیشترین فشار را به ستون فقرات کمری وارد می‌کنند. آنها معمولاً با تشک سفت که می تواند آنها را از حالت U دور نگه دارد بهترین کار را انجام می دهند و وقتی به صورت رو به پایین روی تشک دراز می کشند احساس خفگی نمی کنند.

·       روش خواب بدون عادت یا ترکیبی:

خواب های ترکیبی در طول شب در بیش از یک موقعیت قرار می گیرند. آنها معمولاً باید تشک را بر اساس موقعیتی که بیشترین زمان را در آن سپری می کنند انتخاب کنند. اگر موقعیت اولیه وجود نداشته باشد.

تشک برای وزن بالا-تشک سنگین وزن

انتخاب تشک بر اساس وزن بدن:

مانند وضعیت خوابیدن، شکل بدن و وزن بر انتخاب بهترین تشک برای حمایت از ستون فقرات، راحتی و سایر ویژگی های مهم تأثیر می گذارد.

با نیم رخ سبک تر، افرادی که وزن آنها کمتر از 60 کیلو است، به این اندازه در تشک فرو نمی روند. برای داشتن کانتورینگ کافی، اغلب از تشک نرم تری بهره می برند، به خصوص اگر به پهلو بخوابند و/یا نقاط فشار مشخصی داشته باشند. تشک های فنری داخلی معمولاً مناسب نیستند و تشک های فوم یا هیبریدی گزینه های قانع کننده ای هستند.

افراد بین60 تا 100 کیلوگرم معمولاً می توانند از پیشنهادات ما برای استحکام تشک بر اساس وضعیت خوابیدن در بخش قبل پیروی کنند. تشک های فوم، هیبرید و لاتکس همگی گزینه های جامد هستند و می توان آنها را بر اساس ویژگی ها و طرح های خاص خود انتخاب کرد.

افراد بالای 100 کیلوگرم بیشتر در تشک فرو می‌روند، به‌ویژه در نزدیکی قسمت‌های سنگین‌تر بدن، که می‌تواند باعث از بین رفتن ردیف ستون فقرات شود. این افراد معمولاً با تشک‌هایی که کمی سفت‌تر هستند نتایج بهتری دارند تا از این خطر جلوگیری کنند.

دوام تشک برای افراد با هر وزنی مهم است، اما افراد بالای 100 کیلوگرم می توانند باعث سایش بیشتر در لایه های بالایی تشک شوند. به همین دلیل، افرادی که وزن بدن بالاتری دارند، اغلب تشکی با سیستم راحتی ضخیم‌تر را انتخاب می‌کنند که از مواد با چگالی بالا استفاده می‌کند.

این فقط وزن نیست که بر نحوه انتخاب تشک مناسب تأثیر می گذارد. افرادی که شانه‌ها یا باسن‌های پهن‌تری دارند ممکن است به تشک نرم‌تری با کانتور بیشتر نیاز داشته باشند، به‌خصوص اگر به پهلو می‌خوابند. افراد با قد بالای 180 سانتیمتر باید ابعاد تشک را به دقت بررسی کنند تا مطمئن شوند که می توانند راحت دراز شوند.

قیمت تشک:

تشک یک سرمایه گذاری جدی برای راحتی شما است. در عین حال، از نظر مالی می تواند یک سرمایه گذاری جدی باشد و قیمت گذاری یک عامل مرکزی است که باید در هنگام خرید تشک در نظر گرفت. یک تمرین مفید برای اکثر خریداران این است که به بودجه کلی اتاق خواب خود فکر کنند. این شامل یک تشک جدید و سایر لوازم جانبی که ممکن است مورد نیاز باشد، مانند بالش یا ملافه جدید برای تختخواب است.

 بهتر است، که خبر خوشایندی برای افرادی است که با بودجه کم خرید می‌کنند. تعدادی از عوامل می توانند در قیمت تشک نقش داشته باشند:

  • مواد: برخی از انواع مواد، مانند لاتکس، اغلب هزینه بیشتری دارند. علاوه بر این، استفاده از مواد با کیفیت بالا، دست ساز، ارگانیک یا مواد تخصصی دیگر می تواند قیمت تشک را بالا ببرد.
  • نوع ساخت: نحوه ساخت تشک می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. به طور کلی تشک های بلندتر که لایه های بیشتری دارند هزینه بیشتری دارند.
  • نام تجاری: مانند اکثر محصولات مصرفی، برخی از مارک ها، به ویژه آنهایی که آرزوی برندهای لوکس را دارند، هزینه بیشتری دارند.برند هایی مانند تشک خوشخواب، تشک رویا، تشک وگال، تشک رویال، تشک فالومو و تشک زست معروف ترین برندهای تولیدی تشک هستند.
  • جایی که فروخته می‌شود: خرید آنلاین تشک معمولاً به معنای قیمت پایین‌تر است، اما فرصت‌هایی برای دستیابی به یک معامله خوب در فروشگاه‌های تشک نیز وجود دارد، مخصوصاً برای مذاکره‌کنندگان باهوش.

تشک کودک و نوزاد

نحوه انتخاب تشک برای کودک

خواب خوب برای کودکان حیاتی است. کودکان نسبت به بزرگسالان به ساعات بیشتری به خواب نیاز دارند و خوب خوابیدن در تمام مراحل رشد کودکی مهم است. تجهیز تخت آنها با یک تشک باکیفیت بخش اصلی اطمینان از خواب مورد نیاز کودکان است.

دانستن نحوه انتخاب تشک برای یک کودک با انتخاب تشک برای بزرگسالان همپوشانی زیادی دارد، اما تفاوت های معناداری وجود دارد که باید در نظر گرفت.

یکی از تفاوت های اصلی این است که ایمنی هنگام خرید تخت برای کودکان، به ویژه نوزادانی که در گهواره می خوابند، نگرانی بیشتری دارد. اطمینان از رعایت دستورالعمل های ایمنی تشک بسیار مهم است.

تفاوت دیگر اندازه تخت است. بر خلاف بزرگسالان، کودکان می توانند از تخت رشد کنند، بنابراین لازم است بر اساس سن کودک و رشد مورد انتظار او به مناسب ترین اندازه تشک فکر کنید.

بسته به سن کودک، آنها ممکن است بتوانند از اندازه کوچکتر (Twin یا Twin XL) تختی که برای بزرگسالان طراحی شده است استفاده کنند. در موارد دیگر، والدین ممکن است تشکی را که مخصوص کودکان ساخته شده است ترجیح دهند. انتخاب از میان تخت‌خواب‌های موجود برای بزرگسالان به معنای انتخاب گسترده‌تری از انواع، مدل‌ها و برندهای تشک است.

هزینه تشک برای بچه ها می تواند یکی دیگر از موارد اختلاف باشد. بسیاری از تخت‌خواب‌های کودکان کوچک‌تر و نازک‌تر هستند و مقدار کم مواد می‌تواند آنها را ارزان‌تر کند. با این حال، تخت‌خواب‌هایی برای کودکان وجود دارد که با بسیاری از ویژگی‌های اضافی طراحی شده‌اند و می‌توانند قیمتی مشابه با تشک بزرگسالان داشته باشند.

نحوه انتخاب روکش تشک یا محافظ تشک:

اگر بودجه شما نمی تواند یک تشک جدید را در خود جای دهد، می توانید پد تشک را به عنوان جایگزین در نظر بگیرید. این رویکرد چندان موثر یا ماندگار نخواهد بود، اما اگر جایگزینی تشک فعلی شما یک گزینه نباشد، می تواند گام مفیدی باشد.

یک تاپر بالای تخت فعلی شما می‌نشیند و زیر ملحفه قرار می‌گیرد. این می تواند احساس تشک شما را تغییر دهد و اگر تمرکز اصلی شما روی تنظیم سطح سفتی باشد بسیار مفید است. برخی از تاپرها ممکن است بتوانند کانتورینگ، انزوای حرکتی یا جهش را در رابطه با تخت قدیمی شما نیز اضافه کنند.

اکثر تاپرها یک تا چهار اینچ ضخامت دارند و تنها با یک ماده ساخته می شوند. نمونه هایی از مواد مورد استفاده در تاپرها عبارتند از: فوم حافظه، پلی فوم، لاتکس، کرک، پنبه، پلی استر و پشم. هر یک از این مواد دارای مزایا و معایب خاصی

دیدگاهتان را بنویسید