بهترین رنگ ها برای اتاق خواب + جذابترین روتختی پیشنهادی

بهترین رنگ برای اتاق خواب

به گفته اساتید روانشناسی اتاق خواب تاثیر گذارترین بخش یک خانه بر سلامت روح و روان شما است. اما مهمترین بخش اتاق خواب چیست؟ پرده، کمد ها، سرویس خواب؟  آری- اتاق خواب یکی از جذابترین قسمت های هر خانه است و سرویس خواب برجسته ترین بخش این اتاق است. چگونه؟….

همین حالا اتاق خواب  خود را مجسم کنید، رنگ روتختی را در نظر بگیرید. اگر رنگ مورد علاقه شما که با دکوراسیون هم هماهنگی دارد روی تخت پهن بود؛ چه تاثیری در زیبایی اتاق داشت؟ چه تاثیری در روحیه شما می گذاشت؟

لازم به ذکر نیست اتاق خواب محل استراحت شماست؛ 8 ساعت در روز 56 ساعت در هفته و …. در کل شما ناخواسته یک سوم از عمر خود را در این اتاق زندگی می کنید. آیا میتوانید تاثیرات روانی، زیبایی شناختی یا حتی دکوراسیونی رنگ روتختی در آن را نادیده بگیرید؟ قطعا خیر .

احتمالا با ورود به اتاق یک هتل چند ستاره، ممکن است متوجه شده باشید که با وجود اینکه این اتاق فقط چند متر مربع هست و هر قسمت از این اتاق ساده و غیرقابل توجه است، یک قسمت از آن وظیفه سنگینی را به دوش می کشد. صاحبان هتل ها سالهاست آموخته اند تاثیر گذارترین بخش اتاق هتل کجاست؛ آنها سرویس خواب را مهمترین قسمت یک اتاق خواب به حساب می آورند و سعی میکنند با استفاده از این ترفند یک تجربه تاثیر گذار را در ذهن شما رقم بزنند.

مقاله تکمیلی: روانشناسی رنگ هنگام خرید روتختی

انتخاب رنگ روتختی ممکن است کار ساده ای به نظر نرسد. با این حال، تأثیر رنگ ها بر کیفیت خواب و خلق و خوی انسان این تصمیم را بسیار مهم تر می کند. در این مقاله تاثیر رنگ ملحفه را بر کیفیت خواب بررسی می کنیم و بهترین راهکارها برای آن را ارائه می دهیم …

تاثیرات نور اتاق خواب بر کیفیت خواب:

چه نوری برای خواب مناسب است؟ چطور شدت ونوع نور مناسب برای اتاق خوابخود را پیدا کنیم؟ کلید انتخاب نور مناسب در اتاق خواب این است که هم به کاربردی بودن و هم به ریتم شبانه روزی خود توجه کنید. شما می‌خواهید که چراغ‌های ال‌ای‌دی که انتخاب می‌کنید به شما امکان می‌دهند دید خوبی داشته باشید و همچنین نور طبیعی را (تا حدی) شبیه‌سازی کنید تا عادات خواب سالم را ارتقا دهید. وقتی صحبت از دید به میان می آید، خیلی به نیازهای فردی شما بستگی دارد. شب میخونی؟ آیا اتاق خواب شما به عنوان یک دفتر کار در خانه هم کاربرد دارد؟ آیا می خواهید اتاق خواب شما زمانی که چراغ های شما روشن می شود احساس راحتی و نرمی داشته باشد یا برای زمانی که نیاز به جستجوی چیزی یا کاری دارید به نورهای روشن تری نیاز دارید؟ هدف این است که نیازهای شدت نور خود را با تعداد لومن چراغ های LED برای مطابقت مناسب مطابقت دهید.

اگر نمی خواهید بین نور ملایم جوی و دید روشن یکی را انتخاب کنید، چراغ های LED قابل تنظیم همراه با دیمر راه حل مناسبی هستند زیرا می توانید شدت نور را در صورت نیاز تنظیم کنید. به طور مشابه، می توانید برای اطمینان از تطبیق پذیری مورد نیاز خود به چراغ های لایه بندی روی بیاورید. به عنوان مثال، منبع نور اصلی در اتاق خواب شما می تواند نرم و دنج باشد، در حالی که چراغ های کاری مانند چراغ های کنار تخت، می توانند برای دید بهتر، به عنوان مثال هنگام مطالعه در رختخواب، روشن تر باشند.

تأثیرات رنگ روتختی بر روحیه انسان:

رنگ روتختی برسلامت روان ما چه تاثیری دارد؟ آیا تا به حال به چنین موضوعی دقیق فکر کرده اید؟ تأثیر رنگ ها بر حالات ذهنی انسان سالهاست مورد توجه دانشمندان است و این تأثیر در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

هریک از رنگ ها با توجه به خصوصیات روانشناختی که در وجود خود نهفته دارند تاثیرات شگرفی در سلامت روان فرد ایفا می کنند. انتخاب رنگ نادرست در اتاق خواب باعث سردرگمی ذهنی و کاهش کیفیت خواب می شود.

روتختی سفید رنگ:

یکی از رایج ترین رنگ ها برای رختخواب است و نشانه تمیزی و آرامش است. این رنگ به دلیل انعکاس نور عالی خود باعث آرامش می شود. برای اتاق خواب های با نور کم و کوچک بهترین گزینه است، به راحتی شسته می شود اما نگهداری آن نیز نیازمند دقت است. یک روتختی سفید پرایم یا روتختی هتلی سفید با  توجه به سلیقه بهترین گزینه ها هستند.

روتختی آبی رنگ:

آبی در اتاق خواب رنگی معنوی و آرامش بخش است که اعتماد و امنیت را تقویت می کند. آبی روشن یادآور آسمان و تداعی گر آرامشی بی مانند است. این رنگ توصیه شده ترین رنگ برای خواب است. اگر از اضطراب و پرفکری هنگام خواب رنج می برید؛  بهترین گزینه برای این تم رنگی روتختی آبی است. البته دقت کنید استفاده از این رنگ همراه با رنگ های خنثی ممکن است باعث ایجاد احساس ناامیدی و بدبینی شود. پس رنگ های مکمل را فراموش نکنید.

روتختی سبز رنگ:

نماد طبیعت، نشانه بهار و نوشدن زندگی، آرام بخش و نشاط آور است. استفاده از رنگ سبز در کنار رنگ های خنثی ایده ای ناب و بدیع برای رنگ روتختی است که جلوه ای متمایز و استثنایی در اتاق خواب ایجاد می کند.

اگر به رنگ های ملایم علاقه دارید لحاف روتختی هاوایی سبز  و در صورتیکه سبز تیره مورد نظر شماست؛ روتختی ساده سبز تیره-تمام کتان برا شما مناسب است.

روتختی زرد رنگ:

نشان دهنده خوش بینی، اعتماد به نفس، استدلال و عقلانیت است. شادترین رنگ در بین رنگ هاست و بسیار جلب توجه میکند. زرد پرقدرت ترین رنگ های اصلی است. ممکن است با خاکستری ترکیب شود و طیف های خاکستری یک گزینه شیک و منحصر به فرد برای دکوراسیون اتاق خواب هستند. روتختی ساده زرد طوسی- تمام کتان اگر رنگ زرد شدید را دوست دارید؛ یا لحاف روتختی بوهو سفید لیمویی اگر طیف ضعیف شده زرد برای شما جذاب است.

روتختی بنفش:

این رنگ در بازاریابی بعنوان رنگ جذاب برای جنس بانوان در نظر گرفته می شود و به وفور در این حوزه مورد استفاده است. بفش رنگی سلطنتی است که نمادی از ثروت و اعتماد به نفس است. درصورتیکه پارامترهای فضا و نور اتاق را درنظر گرفته باشید و محدودیتی از این لحاظ نداشته باشید روتختی بنفش کاوری-تمام کتان یا روتختی هتلی بنفش طوسی بهترین گزینه ها برای اتاق خواب شما به شمار می روند.

روتختی یاسی رنگ:

یاسی را میتوان یک موتانت ملایم بنفش در نظر گرفت. همانقدر جذاب اما محافظه کارانه تر یادآور تمام خاطرات جذاب  و به یاد ماندنی، رنگی کم یاب در طبیعت اما چشمگیر؛ یاسی را میتوان در اتاق خوابی کوچکتر با نور کمتر نیز به کار برد.

روتختی هتلی یاسی کاوری-تمام پنبه به عنوان یک روتختی چشمگیر و با کیفیت و لحاف روتختی دخترانه آبرنگی یاسی سفید

به عنوان یک گزینه ملایمتر با طراحی جذاب بهترین گزینه ها هستند.

روتختی خاکستری:

نشان دهنده بی طرفی، آرامش و سازش است. استفاده زیاد از رنگ خاکستری در اتاق خواب باعث ناامیدی و مالیخولیا    می شود. با این وجود طوسی یا خاکستری رنگ بسیار پرکاربردی از لحاظ دکوراسیونی است چون خنثی است وبه راحتی با هر رنگی ترکیب می شود؛ با مراجعه به آلبوم روتختی ساده تمام کتان ترکیب های مختلف این رنگ با سایر رنگ ها را میتوانید انتخاب کنید. پرفروش ترین محصول از این خانواده روتختی ساده تمام کتان طوسی است.

رنگ طلایی:

نشانه غنا، تجمل، قدرت و پیروزی است. این ترکیبی از زرد و کرم است و رنگی مجلل و سلطنتی به شمار می رود.

روتختی صورتی:

رنگ رمانتیک و آرامش بخش است که معمولاً مورد انتخاب دختران و خانم ها همراه است. بسیار جذاب و دلنشین و متنوع در طیف های رنگی، از رنگ گل بهی که ترکیبی از کرم و نارنجی است شروع و در شدیدترین حالت به رنگ سرخابی ختم می شود. با مراجعه به آلبوم روتختی هتلی می توانید تمام این رنگ ها را یکجا مشاهده و انتخاب کنید.

رنگ کرم:

اولین رنگ گرم خانواده رنگی، ملایم و محافظه کارانه اما جذاب و دلنشین، بسیار انعطاف پذیر از لحاظ کالیته رنگی و ادبیات طراحی و رنگ محبوب دکوراسیون ایرانی است. به ترتیب از روشن به تیره: کرم شیری، کرم نباتی، کرم بژ و کرم خاکی یا کرم نسکافه ای رنگ های محبوب این خانواده هستند. سرویس روتختی سادهکرم نسکافه ای طوسی پرفروش ترین عضو این خانواده در ماه اخیر بوده است؛ کاملترین محصولات  این خانواده رنگی از آلبوم تمام کتان در دسترس هستند.

معیار انتخاب رنگ روکش تخت:

چطور رنگ روتختی را انتخاب کنیم؟ هنگام انتخاب رنگ روتختی به چه مواردی توجه کنیم؟ در این قسمت مهمترین موارد زمان انتخاب رنگ روتختی را با هم مرور میکنیم:

1- علاقه و سلیقه شخص:

مسلماً هرکس به رنگ های خاصی ترجیح دارد و این ترجیح در انتخاب اکثریت وسایل خانه تاثیر بسزایی دارد. باید توجه داشته باشید که علاقه معیار مناسبی برای انتخاب رنگ روتختی نیست زیرا با توجه به آنچه گفته شد تاثیر رنگ ها بر وضعیت روحی فرد تاثیر بسزایی در کیفیت خواب دارد. با این حال، انتخاب رنگ روتختی دلخواه شما ممکن است اولویت اول شما باشد. با فرض اینکه از فیلتر روانی عبور کرده باشد و مکمل طرح و رنگ بندی اتاق خواب باشد.

2-دکوراسیون:

رنگ روتختی شما باید مکمل سایر عناصر اتاق خواب شما باشد. در غیر این صورت، اتاق خواب ممکن است به هم ریخته، غیرجذاب یا کثیف به نظر برسد. رنگ روتختی را می توان با موارد زیر تعیین کرد:

رنگ روتختی را با رنگ دیوارها و کف اتاق خواب هماهنگ کنید.

رنگ پتو را با میز روشویی و میز تحریر و شمع و … ست کنید.

رنگ رختخواب را با فرش، قالیچه و پرده تنظیم کنید.

مقاله تکمیلی: 10-30 -60 راز زیبایی دکوراسیون

 

3- هماهنگی رنگ روتختی با سبک معماری منزل:

بعضی از رنگ ها برای روتختی قابل قبول هستند:

سبک مدرن:

روتختی ساده تک رنگ یا هتلی روتختی اسپرت چهارخانه یا طرح های دایره ای و مربعی اغلب به بهترین شکل سبک مدرن را تکمیل می کنند.

سبک اسپرت:

در بین نوجوانان و جوانان رواج بیشتری دارد و روتختی های راه راه یکی از معمولی ترین روتختی هایی هستند که مکمل این سبک هستند.

سبک مینیمال:

در این سبک، روتختی های ساده به طور معمول تک رنگ هستند، با رنگ هایی که نور بیشتری را منعکس می کنند و اتاق را بزرگتر نشان می دهند. سبک های روستیک و اسکاندیناوی هم از لحاظ دکوراسیونی در این دسته قرار می گیرند.

سبک کلاسیک:

این سبک چیدمان بیشتر بیانگر آرامش و نزدیکی است و از روتختی با الگوی سنتی استفاده می کند.

سبک سنتی:

روتختی های طلایی، سفید، بژ و قهوه ای بیشترین تکمیل کننده سبک چیدمان کلاسیک هستند.

گاهی روتختی هایی هستند که با انواع مختلف برای اکثر طرح ها مناسب هستند مانند روتختی چرم، روتختی بافت یا روتختی چهل تکه که با سبک های مختلف دکوراسیونی سازگار هستند. روتختی های چرمی معمولاً ظاهری سلطنتی و مجلل دارند و با مدهای لوکس سازگاری بیشتری دارند.

مقاله تکمیلی: بهترین رنگ وتختی برای اتاق خواب

شما چه مدل   و یا رنگ روتختی را با توجه به سبک دکوراسیونی خود ترجیح می دهید؟

متفاوت ترین تجربه خرید آنلاین

فروشگاه روتختی سپارشی

دیدگاهتان را بنویسید