پتوی نوزادی

چسبیدن به یک “چیز مورد علاقه” ممکن است به نظر یک مرحله گذرا باشد، اما برعکس، این ویژگی همیشه در طول زندگی ما وجود دارد.  اگر دقت کرده باشید برخی کودکن یا نوزادان وابستگی شدیدی به «پتوی» مورد علاقه خود پیدا می‌کنند و بدون آن نمی‌خوابند.

همه ما از یک پتوی عالی قدردانی می کنیم، به خصوص در ماه های سردتر، زمانی که کمی گرمای اضافی به آسانی نشستن روی کاناپه زیر پتوی قابل اعتماد شما است. کودکان با پتوهایی بزرگ می شوند که برای راحتی، امنیت و رفاه عاطفی آنها ضروری است.

با این حال، آنها ممکن است بعداً در زندگی متوجه شوند که پتوهای متعدد آنها چقدر در سالهای تشکیل آنها نقش داشته است. بله، مادر به احتمال زیاد مسئول انتخاب های اولیه بود. همه کودکان مراحلی را پشت سر می گذارند و با رشد، اندازه همه چیز تغییر می کند، از جمله اندازه تخت خوابشان، از تخت خواب تا اولین تختشان تا تغییرات بیشتر در سنین نوجوانی و بزرگسالی. پتوهایی برای هر دوره کودکی و هر فصل وجود دارد. همانطور که برای هر سن و سال و سلیقه ای یک روتختی موجود است.

یک پتوی باب اسفنجی، خرسی یا دختر کفشدوزکی نازک و فوق سبک ممکن است به عنوان روکش تخت روی یک پتوی گرم زمستانی عمل کند تا تخیل کوچولوی شما زنده بماند. مطمئنم همه شما می دانید که هیچ قانون سخت و صریحی در مورد بچه ها و پتوها وجود ندارد.

بنابراین، مادران چگونه پتوهای کودکان را انتخاب می کنند؟ بیایید دریابیم.

راهنمای خرید پتوی نوزادی

ملاحظات کلی برای پتوی کودکان شما

خرید پتو برای بچه ها  بیشتر حول محور  سن کودک، آب و هوای کشور شما، نوع پارچه و نحوه مراقبت از پتو است. اما همانطور که کودکان بزرگتر می شوند، انتخاب ها ممکن است تا حدودی محدود شود تا با شخصیت در حال رشد آنها مطابقت داشته باشد و به عنوان توسعه تخیل جوانی آنها باشد.

هر فرد به نوعی منحصر به فرد است، اما یک روند رایج که در انتخاب پتو غالب است، راحتی ، نرمی و قابلیت تنفس آن است. اکثر افراد به دلیل راحتی، قابلیت تنفس، در دسترس بودن و قیمت، پتوهای 100٪ پنبه ای را انتخاب می کنند.

انتخاب پتوی نوزادی بر اساس آب و هوا:

آب و هوا در شهر شما تا حد زیادی انتخاب پارچه را دیکته می کند، اما فرهنگ و سنت ها به این امر مرتبط است. برای مثال، مردم باسوتو در لسوتو، در جنوب آفریقا، پتوهای پشمی را انتخاب می‌کنند، زیرا پادشاهی کوهستانی آنها در ماه‌های زمستان سرمای شدید و در تابستان تنها گرمای متوسطی را تجربه می‌کند. پوشیدن پتو بخشی از فرهنگ باسوتو است و پتوها از با ارزش‌ترین دارایی‌های آن‌ها هستند، بنابراین به ندرت از خرج کردن در این زمینه پشیمان خواهید شد منتهی اگر انتخاب درستی کرده باشید.

روش شستشوی پتو

شستشوی پتوی نوزادی:

شستن و مراقبت کلی از پتوی نوزادی نیز یک نکته مهم است. پتوهای کودکان کوچکتر باید بیشتر از پتوهای کودکان بزرگتر و بزرگسالان شستشو شوند. در نتیجه، پتوهای کودک باید قابل شستشو با ماشین لباسشویی و خشک کن باشند تا بدون توجه به آب و هوا در مدت کوتاهی شسته شوند.

اگرچه پنبه محبوب‌ترین انتخاب برای پتو است، اما پارچه‌های دیگر مانند پشم به همان اندازه محبوب هستند و ممکن است در برخی کشورها انتخاب شماره یک باشند. بیایید نگاهی به انتخاب های پتویی در رابطه با سن بیندازیم. همانند یک روتختی ساده که باجنس محبوب کتان بهترین گزینه است.

مقاله تکمیلی: نحوه شستشوی روتختی پشم شیشه

انواع پتوی کودک بر اساس سن:

باور کنید یا نه،  چهار  نوع پتوی کودک وجود دارد که هر کدام عملکرد منحصر به فردی دارند. آنها پتوی متداول، پتوهای دورپیچ، قنداق و سرویس پتو دریافت می کنند. اندازه هر نوع پتو متفاوت است، و اگرچه همه آنها برای هدف خاص هستند، اما بیشتر آنها به عنوان پتوهای چند منظوره ظاهر می شوند.

پتوی کودک ژله ای ساده کرم رنگ

·       پتوی کودک معمولی:

پتوهایی که معمولاً در مدل‌های مربعی یا مستطیل هستند، بصورت ساده، حبابدار، راه دار یا عروسکی در دسترس می باشند. این نوع پتوها را از لحاظ ظاهری می توان با روتختی هتلی مشابه دانست.

پتوی نوزادی دورپیچ

·      پتوی نوزادی دور پیچ:

از نظر اندازه سایزشان بزرگتر است، دور کودکان پیچیده می شوند و معمولا از جنس اکرلیک، پشم، یا بافت هستند.

پتوی قنداقی نوزاد

·      پتوی قنداق:

 برای تنظیم دمای کودک استفاده می شود؛ بصورت زیپ دار دور نوزاد بسته می شوند و بی نهایت کاربرد راحتی دارند.

سرویس پتوی کودک طرح کوسه

·      سرویس پتوی کودک:

این نوع پتو ها در واقع یک ست هستند شامل: خود پتو، روبالش و گاهی یک ملحفه نیز همراه آنها به فروش می رسد.

در آب و هوای گرم یا معتدل، نوزادان هنوز به پتوهای قنداق نیاز دارند تا دمای آنها در هنگام خواب تنظیم شود، و معمولاً پتوهای نازک تر این کار را انجام می دهند.

در آب و هوای سردتر، پتوهای ضخیم تر و در عین حال قابل تنفس ترجیح داده می شوند. مهم است که به یاد داشته باشید که نوزادان برای خواب لباس می پوشند، بنابراین ملافه های شل واقعا یک نیاز حداقلی است. پتوهای نوزاد به طور کلی مقرون به صرفه هستند و تنوع رنگ ها، طرح ها، طرح ها و گزینه های شخصی بی پایان است. پتوهای کودک کلاهدار، شخصیت‌های اسباب‌بازی یا عروسکی پارچه‌ای نرم که روی پتو کاشته شده‌اند، که به عنوان پتوهای دور پیچ عمل می‌کنند، و گلدوزی اضافه شده برای شخصی‌سازی پتوها که آنها را شکیل و خاص می کند.

پتوی کودک تمام پنبه

جنس های رایج مورد استفاده برای پتوهای کودک عبارتند از:

  • پتوی نوزادی پنبه ای:فلانل 100٪ پنبه است. پنبه ارگانیک یک گزینه عالی برای پتوهای کودک است.
  • پتوی نوزادی اکریلیک:100% پلی استر هستند. اگرچه پلی استر به دلیل نرمی معمولاً برای پتوهای کودک و بچه استفاده می شود، اما قابل تنفس نیست و به همین دلیل انتخاب پارچه خوبی نیست زیرا می تواند باعث  گرم شدن بیش از حد شود .
  • پتوی نوزادی پشمی:یک پارچه طبیعی بی‌رقیب که قابلیت تنفس دارد و دما را تنظیم می‌کند.

·       پتوی نوزادی بامبو: ازساقه گیاه بامبو که یک ماده کاملا ارگانیک و طبیعی است در بافت آن استفاده می شود.

·       پتوی نوزادی کنفی: مخصوص آب و هوای گرم، بی نهایت متنفس و خنک

همیشه هنگام خرید پتو بهتر است برچسب روی پتوهای کودک را بخوانید تا مطمئن شوید که چه پارچه ای است و آیا ترکیبی از مواد ارگانیک است یا خیر.

این  موارد به شما اطلاعات زیادی در مورد پارچه و فرآیند استفاده شده برای تولید آن می دهد. هر پارچه یا پتویی که از مواد شیمیایی خطرناک در فرآیند تولید آن استفاده می شود؛ باید بطور جدی از سبد خرید شما برای کودک دلبندتان حذف شود.

مقاله تکمیلی: چرا روتختی ارزان نخریم؟

قیمت پتوی کودک و نوزادی

قیمت پتوی نوزادی:

اگر برای خرید پتو به بازار رفته باشید یا گشت و گذاری اندک انجام داده باشید با طیف وسیعی از قیمت برای پتو مواجه خواهید شد. لیست قیمت زیر مربوط به تیر ماه 1401 است.

·      خرید پتوی نوزادی با قیمت زیر 200.000 تومان – برخی پتوهای ژله ای و اکریلیک نوزادی در این رینج قیمت در دسترس هستند.

·      خرید پتوی نوزادی با قیمت 200.000 تا 400.000 تومان – پتوهای عروسکی و قنداقی با جنس پنبه و پشمی در در این رینج در دسترس هستند.

·      خرید پتوی نوزادی با قیمت بالای 400.000 تومان –  پتوهای نوزادی ترک یا سرویس های پتوی نیز در این رینج قیمت به فروش می رسند.

پنبه یک انتخاب طبیعی برای پتوهای بچه گانه است

بهترین پتو برای کودک چیست؟ چه جنس پتوی نوزادی بخرم؟ پنبه اغلب با پارچه های دیگر مانند پلی استر ترکیب می شود و درصد ترکیب ممکن است کم باشد، اما تفاوت کوچک ترکیبی ممکن است دیگر واجد شرایط برچسب زدن پتو به عنوان ارگانیک نباشد. پارچه های ارگانیک دارای ویژگی ها و مزایای خاصی هستند که به راحتی می توان از طریق مخلوط کردن آنها را تحت تأثیر قرار داد.

پشم، پنبه ارگانیک و سایر پارچه های طبیعی ارگانیک گزینه های بهتری هستند. آنها ممکن است کمی گران تر باشند، اما در دراز مدت، مزایایی را برای خواب باکیفیت ارائه می دهند که باعث سلامت و توسعه می شود.

محافظ تشک  نوزادی را هنگام خرید سرویس  نوزادی حتما مد نظر داشته باشید.

پتوهای نوزاد و کودک:

هنگامی که کودک شما شروع به صحبت می کند، می توانید ایده خوبی از شخصیت او به دست آورید و پتوهایی از نوع تم تبدیل به دستور کار روز خواهند شد. شخصیت های کارتونی و ابرقهرمانی یک نقطه کانونی خواهند بود.

این تنها به ملافه مانند لباس، فنجان، کیف مدرسه محدود نمی شود. در واقع، هر محصولی که برای کودکان طراحی شده باشد، دارای مجموعه گسترده و اغلب پرطرفدار شخصیت های کارتونی است. بچه ها نگران بهترین چیزها از منظر سلامتی نیستند. تنها چیزی که آنها می خواهند این است که در رابطه با دنیای کوچکشان “باحال” به نظر برسد.

والدین تقریباً به همان اندازه که مجبورند لباس‌های جدید بخرند، باید ملافه‌های جدید بخرند تا با روند زندگی فرزندشان همگام شوند. برای کاهش خریدهای غیرضروری از این قبیل، خوب است که ملافه‌های خنثی استاندارد با مزایای واقعی داشته باشید که کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد و به جای لوازم جانبی اتاق خواب‌ها برای تسهیل روند تغییر روند.

پتوهای پشمی یک موفقیت بزرگ هستند

پتوهای پشمی در بین کودکان بزرگتر بسیار محبوب هستند زیرا بسیار نرم و راحت هستند. بزرگسالان نیز به آنها علاقه دارند، اما به همان اندازه که نرم و راحت هستند، تنظیم دما یکی از نقاط قوت آنها نیست. با این حال، آنها به افرادی که پوست حساسی دارند کمک می کنند زیرا الیاف پلی استر بسیار نازک و نرم هستند، اما از آنجایی که ممکن است گرمای بیش از حد رخ دهد، پتوهای پشمی ممکن است به ایجاد محیطی کمک کنند که در آن باکتری ها رشد کنند و در نهایت شرایط پوستی حساس را تشدید کنند.

پتو و سایر وسایل خواب باید قبل از خرید به طور جدی مورد توجه قرار گیرند. به عنوان والدین، شما حرف آخر را می‌زنید، حتی اگر همیشه اینطور به نظر نرسد. یک استاندارد خانه ایجاد کنید و به فرزندان خود در مورد ارزش واقعی اقلام موجود در خانه آموزش دهید. با فرزندان خود در مورد اهمیت محیط خواب سالم صحبت کنید و بر نیاز به خواب با کیفیت تاکید کنید.

مقاله تکمیلی: انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب

پتوی مناسب بی خوابی کودکان:

پتوهای وزن دار یا سنگین به عنوان یک درمان مناسب برای کمک به جلوگیری از قطع خواب در نظر گرفته می شوند و به سرعت در بسیاری از خانه ها به یک کالای ضروری تبدیل می شوند.

نظرات متفاوتی در مورد پتوهای وزن دار وجود دارد که برخی از والدین آنها را تحسین می کنند در حالی که برخی دیگر فکر می کنند یک سرمایه گذاری هدر رفته است.

خرید یک  پتوی وزن دار فقط باید پس از مشورت با یک پزشک متخصص انجام شود و توصیه ها باید به طور کامل رعایت شود. اگر کودک شما دچار اختلال خواب شده است، عاقلانه است که سعی کنید علت را مشخص کنید و مشکل را از آنجا برطرف کنید. آزار و اذیت شدن در مدرسه را نمی توان با یک پتوی سنگین برطرف کرد، حتی اگر احساس امنیت ایجاد کند.

پتوهای وزن دار برای نوزادانی که مهارت های حرکتی خود را به طور کامل توسعه نداده اند، ایمن نیستند، همچنین برای کودکان نوپا، کودکان بزرگتر و حتی بزرگسالان مبتلا به بیماری های تنفسی مانند آسم بی خطر نیستند. سایر شرایط پزشکی و عصبی نیز باید در نظر گرفته شود، بنابراین بدون تشخیص دقیق و کامل از یک متخصص، خرید پتو وزن دار توصیه نمی شود.

مقاله تکمیلی: انتخاب رنگ اتاق خواب کودک – تاثیرات روانشناسی رنگ ها

نتیجه گیری:

پتوهای بچه گانه بخشی فرهنگی است که کودک شما در نهایت تابع آ می شوند. طرح‌ها و رنگ‌های پتو بر ذهن کودکان تأثیر می‌گذارد، حتی اگر آنها به‌طور کامل از فواید پتو برای سلامتی خود آگاه نباشند. اما آن‌ها می‌دانند که احساس راحتی و امنیت چیست.

والدین بهترین چیز را برای فرزندان خود می خواهند، اما برخی از پتوهایی که ممکن است با چاپ سوپر من وبت من یا شاهزاده خانم ، پرنسس و فروزن عالی به نظر برسند، برای خواب باکیفیت ایده آل نیستند. اینجاست که والدین باید در آگاهی از مزایای پتوهای خاص فعال تر شوند و به شنیده های همسایه یا دوستان اعتماد نکنند. خرید یک پتوی مناسب سرمایه گذاری خوبی برای سلامتی و آینده فرزند دلبند شماست.

پارچه های طبیعی ارگانیک نقطه شروع خوبی برای کشف مزایای واقعی یک محیط خواب سالم هستند. سلامت و تندرستی هر فرد تا حد زیادی به کیفیت و کمیت خواب روزانه یا شبانه بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید