رنگ سال 2022

چگونه رنگ سال 2022 را در دکوراسیون خانه بکار ببریم؟ چطور می توان از این رنگ در طراحی داخلی استفاده کرد؟ اعلام شد که رنگ سال 2022 آبی بنفش با زمینه بنفش و قرمز (Veri Peri) یا آبی پری وینک خواهد بود. اما این رنگ چه تاثیری بر طراحی داخلی خانه خواهد داشت؟…

رنگ سال ۲۰۲۲

رنگ 2022 نماد چیست؟

از ابتدای سال نوی میلادی مهم ترین سوال برای طراحان مد، طراحان دکوراسیون منزل و طراحان داخلی و همچنین شما که می خواهید خانه و زندگی خود را با رنگ سال جدید تزیین کنید، این بوده است که رنگ سال بعد چیست؟ رنگ سال 1401 یا رنگ سال 2022 آبی بنفش با زمینه بنفش و قرمز است. اما چرا موسسه پنتون این رنگ خاص را انتخاب کرد؟

به گفته لیتریس آیزمن، مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون، انتخاب رنگ بنفش متمایل به آبی یا  Veri Peri با تن های درخشان بنفش و برای برانگیختن حس هیجان و سرزندگی و الهام بخشیدن به افراد برای خلاقیت ناشی از میل به اکتشاف انجام شده است. و ابراز وجود است پس از پایان دوره ترسناک کرونا واجب است چنین نشاطی در سرتاسر جهان حاکم شود.

رنگ سال ۲۰۲۲

رنگ سال چگونه انتخاب می شود؟

هر ساله افراد زیادی می پرسند که معیار اساسی برای انتخاب رنگ سال چیست؟ آیا فقط بحث ترجیح است یا دلیل خاصی دارد؟

 به نمایندگی از موسسه پنتون، هر ساله در پایتخت اروپا، گروهی از اعضای گروه استاندارد رنگ از کشورهای مختلف گرد هم می آیند. از سال 2000 موسسه پنتون این رویداد را پیشنهاد داده است و انتخاب رنگ سال بر اساس مفاهیم و ملاحظاتی که در ادامه به آن خواهیم بعهده میگیرند. از سال 2000، همین رویه هر سال دنبال می شود و رنگ سال در اوایل دسامبر قبل از سال جدید اعلام می گردد.

این گروه سالانه در یک اتاق دو ر هم جمع می شوند و با توجه به تغییرات و رویدادهای فرهنگ های جهان، نگرانی ذهنی که مردم کره زمین را درگیر خود کرده است با انتخاب رنگ مناسب تلاش می کنند تا در مسیر بهبود جامعه جهانی اقدام کنند.

چگونه رنگ سال 2022 را در دکوراسیون خانه اعمال کنیم؟!

طراحان دکوراسیون داخلی  با استفاده از رنگ سال 2022، تلاش دارند این تحول باشکوه را در دنیای طراحی داخلی نمایش دهند. رنگ سال جدید در کلیه اصول طراحی داخلی و چیدمان دکوراسیون به گونه ای اعمال می شود که نقشی برجسته در معرفی اهداف این سال داشته باشد.

مقاله مرتبط: روانشناسی رنگ هنگام خرید روتختی

رنگ سال در طراحی داخلی ایرانی

رنگ سال پنتون برای ایرانیان 2022 و 1401 بنفش آبی  very peri است؛ پیشنهاداتی برای استفاده از این رنگ در دکوراسیون خانه، اتاق خواب و حتی روتختی شما داریم که برایتان حتما جذاب خواهد بود:

اولین نفری باشید که این رنگ را در خانه خود اعمال می کنید!

7 ایده دکوراسیونی درخشان با رنگ سال 2022:

ایده استفاده از رنگ سال  2022  برای خوش آمدگویی ممکن است با ترکیب سبز روشن و زرد-سبز که مکمل آبی پری وینکل هستند ایجاد شود. حتی می توانید از رنگ آبی اوروگوئه 2022 برای مبلمان و لوازم خانگی استفاده کنید و در قسمت رختخواب نیز می توانید رنگ رنگین کمانی را برای قسمت بالای منزل خود انتخاب کنید. ترکیب این رنگ ها با دیوارهای سفید باعث ایجاد هرج و مرج می شود.

پیشنهاد بعدی استفاده از رنگ نعنایی برای دیوارها و وری پری بنفش برای قسمت پایین دیوارها است. با رنگ جدید پنتون برای اتاق خواب در سال 2022، ترکیبی از رنگ سفید عاج و نعنایی را برای رختخواب و روتختی پیشنهاد می کنیم.

افرادی که به رنگ های متضاد و متضاد علاقه دارند با رنگ های محبوب سال 2022 چه کنند؟ با توجه به اینکه رنگ سال 2022 آبی ارغوانی است، بهترین رنگ های مکمل رنگ های زرد مانند لیمویی، خردلی، طلایی و آفتابی است. این طرح رنگی برای بسیاری از کاربردهای طراحی داخلی، از آشپزخانه گرفته تا اتاق نشیمن و اتاق خواب، مناسب است. می توانید یک قسمت جزیره آشپزخانه بنفش-آبی را انتخاب کنید و کابینت را با رنگ های متضاد اضافه کنید. اگر قبلاً یک کابینت نصب کرده اید، توصیه می شود آن را علامت گذاری کنید. کاشی های بین کابینت و حمام به رنگ آبی پری وینکل هستند. اگر این رنگ را برای کاشی‌ها انتخاب می‌کنید، کابینت‌ها و توالت‌ها در بقیه قسمت‌های حمام شما باید سفید باشند. این طرح رنگی نه تنها آرامش زیادی را برای شما فراهم می کند.

. Very Peri رنگ سایه روشن به هر اتاقی انرژی می دهد را در سرتاسر خانه خود با ایده هایی از اکسسوری های کوچک گرفته تا به روز رسانی های رنگی بزرگ در منزل خود ادغام کنید.

رنگ بنفش که ترکیبی پر جنب و جوش از آبی و قرمز را به نمایش می گذارد ، به معنای القای شادی ، خلاقیت و تخیل است و آن را به رنگی ایده آل برای تازه کردن خانه شما برای سال جدید تبدیل می کند. با استفاده از مبلمان، لوازم جانبی، و رنگ‌های رنگ آمیزی از گل میمون استفاده کنید تا اتاق‌ها را با انرژی زیاد روشن کنید. این ایده ها به شما نشان می دهد که چگونه با رنگ سال 2022 پنتون در هر اتاقی تزئین کنید.

1.     رنگ جذاب گلها را وارد فضای دکوراسیون کنید

رنگ آمیزی دکوراسیون با استفاده از گلها  یک روش بی نظیر است. وی پری یک رنگ روشن و بازیگوش است که انتخاب رنگ جسورانه ای را ایجاد می کند. هنگامی که در دوزهای کوچک استفاده می شود، می تواند فضای داخلی بدون احساس خانه بیش از حد سر زنده کند. گلپر را روی دیوارهای یک اتاق امتحان کنید، یا از آن برای به روز رسانی یک مبلمان برجسته استفاده کنید. اگر واقعاً آماده هستید، آشپزخانه جزیره ای یا کابینت پایه خود را در سایه ای غیرمنتظره از این رنگ با گلهای جذاب رنگ آمیزی کنید، یا از آن در سقف اتاق نشیمن یا راهرو استفاده کنید تا چشم ها را به سمت بالا بکشید.

مقاله مرتبط: 10 – 30 – 60 راز زیبایی دکوراسیون

2.     لهجه های رنگ سال را در ورودی خانه

ورودی ها می توانندچشم هر بیننده ای را خیره کنند. این رنگ روشن را از طریق یک تناژ کوچک، مانند یک اثر هنری بزرگ یا یک صندلی روکش‌دار، وارد کنید. در این منطقه ناهار خوری، بنفش روشن روی یک فرش مصنوعی از چرم گاوی ظاهر می شود که میز را زمین می کند و حال و هوای التقاطی را به فضای مدرن معرفی می کند.

3.     نوری از رنگ سال را روی دیوارها بزنید

 Very Peri سایه‌ای پر جنب و جوش است که اگر در اتاق‌های بزرگ‌تر استفاده شود، می‌تواند بسیار زیاد باشد. برای یک دوز ظریف رنگ، یک اکسسوری مانند قاب عکس با رنگ سال را انتخاب کنید که شامل رنگ‌های بنفش آبی است، سپس روشن‌ترین سایه را به عنوان رنگ پایه انتخاب کنید. در این اتاق نشیمن ، دیوارهای پررنگ  یا کمرنگ با تزئینات مشکی و لوازم جانبی برای لبه مدرن برجسته شده است.

4.     چیدمان اتاق خواب با رنگ سال

چطور رنگ سال را در اتاق خواب بکار ببریم؟ برای تکرار رنگ بنفش آبی، گل قرمز احساس راحتی و آشنایی را در اتاق‌خواب‌ها تقویت می‌کند. رنگ بنفش یا یاسی را از طریق بالش‌ها و کوسن های برجسته در دکوراسیون اتاق خواب بگنجانید تا تخت خود را راحت کنید، پرده‌های بلند و روان با رنگ های هم خانواده را آزمایش کنید. یک روتختی هتلی مجلل برای این رنگ به خصوص انتخاب کنید و زیبایی چشم نواز آن را به اتاق خواب بیاورید.

5.     لوازم تزیینی را با بنفش را بپاشید.

راه‌های زیادی برای آزمایش Very Peri وجود دارد، بدون اینکه متعهد به رنگ جدید یا سرمایه‌گذاری روی مبلمان جدید شوید و هزینه های خود را کاهش دهید. با گلدانی از گل‌های بنفش، آثار هنری با یک پالت پرچین، مجموعه‌ای از ظروف شیشه‌ای با رنگ بنفش یا یک کتاب میز قهوه‌خوری با جلد بنفش شروع کنید. برای مدتی با رنگ زندگی کنید، و اگر از ظاهر آن خوشتان می‌آید، به این فکر کنید که گل های جذاب این فصل را بخش بزرگ‌تری از طرح رنگ خود قرار دهید.

6.     اتاق خوابی به رنگ سال

از آنجایی که این سایه اغلب در باغ های گل ظاهر می شود، تعجب آور نیست که گل قرمز با رنگ های دیگر برگرفته از طبیعت هماهنگ باشد. آن را در پالتی از رنگ های مشابه مانند آبی آسمانی و سبز بهاری امتحان کنید تا ظاهری ملایم و آرام داشته باشید. یک روتختی طراحی اختصاصی با تم مناسب برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

چنانچه مینیمالیست هستید و یک دکوراسیون ساده را برای سال های پیش رو در نظر گرفته اید یک روتختی ساده تمام کتان

برای شما مناسب است. برای جلوه‌ای بهتر، سایه‌های عمیق‌تری مانند سبز جنگلی و کبالتی را برای رنگ‌های برجسته‌تان انتخاب کنید. اینها مانع از شیرین به نظر رسیدن گل میمون می شود.

مطلب مرتبطچیدمان دکوراسیون اتاق خواب کوچک

7.     رنگ سال در ورودی خانه

این رنگ زنده مطمئناً خانه شما را در محله از سایر خانه ها متمایز می سازد با استفاده ار رنگ سال  و بکار بردین در اجزای خاصی از خانه مثل نرده ها یا پرده های بیرونی آن را تکمیل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید