اتاق خواب کوچک

 چیدمان دکوراسیون اتاق خواب  کوچک

دکوراسیون اتاق خواب با فضای کم  4 تا 15 متر

اندازه اتاق خواب نکته مهمی است که هنگام چیدمان دکوراسیون باید در نظر بگیرید، راهکار مناسب با در نظر گرفتن فضای کم این اتاق موضوعی است که با توجه به متراژ کم خانه ها برای هر خانواده ای دغدغه است.

چگونه اتاق خواب کوچک را بچینیم؟ برای اتاق خواب بچه ها چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ نورپردازی در اتاق خواب کوچک چگونه باشد؟ چه رنگ هایی برای اتاق خواب با فضای کم انتخاب کنیم؟ چه روتختی برای اتاق خواب من مناسب است؟ وقتی صحبت از خانه آپارتمانی می شود چنین سوالاتی ذهن ما را مشغول می کند که پاسخ به آنها هدف این مقاله است؛ با کمک این مقاله می توانید هر فضایی را از عرض 4 متر تا عرض 9 متر و حتی عرض 12 متر تزئین کنید.

چطور اتاق خواب کوچک خود را بزرگتر نشان دهیم؟

وقتی نوبت به چیدن اتاق خواب کوچک می رسد، گزینه های مختلفی برای هست که باید به آنها توجه کنید. با این حال، مهمترین وجه مشترک بین همه آنها اینست که به مجموعه ای از دستورالعمل ها پایبند هستند. با توجه به بودجه و فضای اتاق خواب خود  اولویت ها را در طراحی اتاق خواب کوچک خود اعمال کنید. در اینجا چند نکته مفید ذکر کردیم که در هنگام خیرد وسایل ضروری برای اتاق خواب حتما به کمک شما خواهند آمد:

رنگ های روشن برای بزرگتر نشان دادن

1-    چه رنگی برای اتاق خواب کوچک انتخاب کنیم؟

انتخاب رنگ مناسب برای یک اتاق کار سختی است چه برسد به اتاق خواب جمع و جور در یک خانه کوچک؛ رنگ های روشن، مانند سفید، در فضاهای کوچکتر بهتر عمل می کنند. علاوه بر این، رنگ های روشن ممکن است کمبود پنجره یا نور کافی در فضای شما را جبران کنند.

در نتیجه هرگز به فکر تزیین یک اتاق خواب 4 متری با رنگ های تیره برای فضای اتاق نباشید. سعی کنید از الگوهای ساده و متنوعی برای روتختی ، رومیزی و کفپوش استفاده کنید تا علاوه بر دیوار سایر رنگ های جذاب در ترکیب دکوراسیون فضایی مدرن برای شما ایجاد کند.

مقاله مکمل: چه رنگی برای اتاق خواب مناسب است؟

نورپردازی اتاق خواب

2-    چه نوری برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟

یکی از بهترین روش ها برای تزیین اتاق خواب جمع و جور و سایر قسمت ها منزل رعایت اصول نورپردازی است. لامپ ها و لوسترها حتی الامکان در گوشه ها قرار گیرند تا یک نورپردازی جذاب و مدرن داشته باشید همچنین پرسپکتیو ایجاد شده موجب می شود خطای دید ایجاد شده باعث بزگتر دیده شدن فضای اتاق خواب و خانه کوچک شما بشود.می توانید لایه های مختلف نور را در اتاق خود تولید کنید. این نور ظرافت و اندازه اتاق شما را افزایش می دهد.

انتخاب سرویس

3-    چه تختی برای اتاق خواب کوچک بخریم؟

تختخواب بزرگترین و مهترین عضو اتاق خواب شماست چه به لحاظ ظاهری و چه از لحاظ کارایی باید دید ویژه ای نسبت به آن داشته باشید. باید بدانید چه تختخوابی، با چه رنگی و چه سایزی مناسب اتاق خواب کوچک شماست و هنگام خرید باید رعایت کنید؟

  • برای جلوگیری از شلوغی اتاق خواب کوچک، از خریداری تختخواب با عرض زیاد خودداری کنید. در حال حاضر تختخواب استاندارد برای یک اتاق معمولی 160 سانتیمتر عرض دارد اما یک تختخواب 140 یا 120 (با درنظر گرفتن وزن و قد و قواره شما البته) که بعنوان تخت های یک و نیم نفره شناخته میشوند نیز کاربردی است.
  • بجای تختخواب می توانید از باکس تشک نیز استفاده کنید تاج بالای تخت نیز بصورت جداگانه قابل خریداری و تعویض است.
  • علاوه بر این، باید مکانی را برای تخت خود انتخاب کنید که به دیوار متصل باشد و بقیه فضای اتاق را برای اهداف دیگر آزاد کند.
  • قراردادن قفسه در بالای تختخواب هم ایده خوبی است، اگر باکس تشک را انتخاب کردید یک قفسه یا شلف شیک دیواری قابل تعویض بالای تخت علاوه بر زیبایی کلی وسیله های اضافی را در خود جا می دهد که کلی در فضای شما صرفه جویی خواهد کرد. همچنین می توانید با قرار دادن چند تخته چوبی ریز در بالای تخت، از آن به عنوان کتابخانه و محل نگهداری اشیاء زینتی استفاده کنید.
  • حالا نوبت به تشک مناسب می رسد که سایز آن را با توجه به تختخواب یا باکس انتخابی خود اگر دونفره است تشک دونفره 160 یا 180 و اگر یک و نیم نفره است تشک یک و نیم نفره 120 یا 140 انتخاب می کنید.
  • محافظ تشک را که روی تشک پهن کردید نوبت به انتخاب روتختی مناسب می رسد. کلیه نکارت لازم و ضروری هنگام خرید روتختی دونفره، یک و نیم و یکنفره را که رعایت کنید، میتوان گفت خیالتان از مهم ترین قسمت اتاق خواب راحت است.

آینه در اتاق خواب

4-    چگونه از آینه در اتاق خواب خود استفاده کنیم؟

آینه ها در بازتاب نور و بزرگتر نشان دادن فضا بسیار عالی هستند. هنگام تزیین یک اتاق خواب کوچک، مهم است که به جای آینه فکر کنید. نقطه ایده آل برای قرار دادن آینه جلوی پنجره است که به دو برابر شدن نور اتاق کمک می کند. آینه ها ممکن است برای تزئین اتاق شما علاوه بر ارائه مزایای آینه استفاده شوند. با این حال، یک آینه بزرگ که بتوان آن را به دیوار یا در کمد آویزان کرد، ترجیح داده می شود زیرا می توانید خودتان از آن استفاده کنید. اتاق خواب 9 متری شما باید به زیباترین شکل ممکن تزئین شود.

فضای زیر تختخواب

5-    وسایل خود را در اتاق خواب کوچک چگونه جای دهیم؟

زیر تخت یک منطقه عالی برای قرار دادن وسایل استفاده نشده در یک اتاق خواب جمع و جور 4 متری یا 9 متری است که باعث می شود اتاق جادارتر به نظر برسد. یک تخت جدید با کشوها و فضای ذخیره سازی زیر زمینی برای زیباتر کردن فضاهای تنگ شما ایده آل خواهد بود. با این کشوها می توانید همه چیز را از کیف و کفش گرفته تا کتاب و لباس نگه دارید تا اتاقتان بزرگتر به نظر برسد.

با دیوارها دوست باش

6-    چه نوع طراحی برای اتاق خواب کوچک مناسب است؟

سعی کنید از شر هر چیزی که برای شما مفید نیست خلاص شوید و فقط چیزهایی را که می خواهید به صورت روزانه مشاهده کنید نگه دارید. تا جای ممکن سبک دکوراسیون خود را مینیمال نگه دارید، در نتیجه فضای شما جادارتر و جذاب تر خواهد بود. هنگام تزیین اتاق خواب کوچک به جای کابینت ها و قفس های بزرگ و مجزا از کمدهای دیواری استفاده کنید، هنگام انتخاب روتختی از طرح های روتختی ساده تمام کتان یا روتختی هتلی با توجه به بودجه و سبک سلیقه شخصی خود می توانید استفاده کنید

با دیوار ها دوست باش

7-    چگونه وسایل را در اتاق خواب کوچک چیدمان کنیم؟

طراحان دکوراسیون داخلی در حال حاضر روی دکوراسیون اتاق خواب فشرده کار می کنند که هم شیک و هم کاربردی باشد. آنها برای این فضاها مناسب هستند، همانطور که از قرار دادن هوشمندانه تخت بالای میز دیده می شود. تخت و میز ممکن است به شکل U ترکیب شوند که فضای کمتری را اشغال می کند یا به شکل L. در این مدل ها که هر دو شیک هستند فضای زیادی وجود دارد. در نتیجه، حتما این مفاهیم را در طراحی اتاق ۱۲ متری خود بگنجانید.

آویز کردن گیاه

8-    رنگ یا کاغذ دیواری؟

در بازار امروز، کاغذ دیواری های سه بعدی برای پوشاندن یکی از دیوارهای اصلی اتاق خواب کوچک شما با الگوهای خیره کننده موجود است تا اتاق شما کسل کننده و یکنواخت شود. البته فراموش نکنید که توضیحات رنگی که ارائه کردیم را نیز در نظر بگیرید. انتخاب الگوهای کاغذ دیواری بزرگ تضمین می کند که فضای شما به هم ریخته به نظر نمی رسد. برای تاثیر چشمگیرتر، میتوانید از آلبوم روتختی با طراحی اختصاصی آن را به خوبی با طرح مناسب با روتختی خود خرید کنید.

 

شما برای چیدمان فضای اتاق خواب کوچک چه پیشنهادی می دهید؟

وقتی نوبت به تزیین یک اتاق خواب کوچک می رسد، نکته کلیدی این است که آن را به پناهگاهی راحت و آرام با فضای کافی برای تمام وسایل شخصی خود تبدیل کنید. از نکاتی که ارائه کرده‌ایم استفاده کنید تا به شما در ایجاد مکان ایده‌آل برای استراحت و مراقبت از تجارت در خلوت کمک کنید.

سوالات متداول

از نظر طراحی اتاق خواب، نور چه تاثیری دارد؟

شما باید از لامپ ها و لوسترها تا حد امکان استفاده کنید تا بتوانید لایه های مختلف نور را در اتاق خود تولید کنید. این نورپردازی ظرافت و وسعت فضای شما را افزایش می دهد.

هنگام تزیین اتاق خواب کوچک، چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای ایجاد اتاق خوابی مدرن و جذاب از طرح های مینیمال، چیدمان عمودی، آینه های متنوع و نور و رنگ مناسب استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید