ممکن است فکر نکنید که ملحفه شما می‌تواند بر میزان خواب شما تأثیر بگذارد، بنابراین ما به شما توضیح می‌دهیم که چرا باید از ملحفه‌های تمام نخ استفاده کنید تا از مزایای آن در هنگام خواب بهره مند شوید.

یک روز خوب همیشه از شب قبل و پس از یک خواب دلچسب شروع می شود. همه ما می دانیم که روز بعد از یک خواب نامنظم با چندین لیوان قهوه همراه است؛ چرت زدن درمحل کار و کمی بعد از غروب آفتاب مجددا به رختخواب برمی گردیم.

یکی از راه‌های اطمینان از بی‌وقفه بودن خواب این است که تختخواب خود را به بهترین شکل ممکن بچینید،  این مورد شامل داشتن تشک، روتختی و ملحفه مناسب برای شما است. ممکن است فکر نکنید که ملحفه شما می‌تواند بر میزان خواب شما تأثیر بگذارد، بنابراین ما به شما توضیح می‌دهیم که چرا باید از ملحفه‌های تمام نخ استفاده کنید تا از مزایای آن در هنگام خواب بهره مند شوید.

پس چرا از روتختی های نخی استفاده کنیم؟

  • تنفس پذیری بالا

کتان یک ماده خالص طبیعی است و این بدان معناست که وقتی در سرویس خواب شما بکار رفته باشد قابلیت تنفس دارد؛ به علت خاصیت ارگانیک آن و روزنه های باز در بافت این پارچه.به عنوان پر تنفس ترین پارچه برای تماس با پوست شناخته می شود؛ هر شب پس از به خواب رفتن دمای بدن شما تغییر می کند بنابراین اغلب گرم و چسبناک و ناامید برای کمی هوای خنک از خواب بیدار می شوید.

کتان یا پنبه با خصوصیاتی که گفته شد به خوبی گرمای بدن شما را در طول شب جذب می‌کند و به شما اجازه می‌دهد خنک و خشک بمانید؛ مطالعات دانشمندان نشان می‌دهند که ما هر شب یک پیمانه عرق می‌کنیم . پارچه های نخی علاوه بر خنک نگه داشتن شما در تابستان، با جذب و حفظ گرمای بدن شما را در طول زمستان گرم نگه می دارند.  مواد مصنوعی مانند پلی استر، گرمای بدن شما را به جای تهویه طبیعی جذب می‌کنند، بنابراین پارچه گرمای بدن شما را از دست نمی دهد و برای خنک شدن با مشکل مواجه می‌شوید.

  • نرم و سازگار با پوست

هیچ احساسی بهتر از پریدن روی ملحفه‌های نخی تازه، تمیز و تازه وجود ندارد (اگر کمی منصف باشیم)، فقط در صورتی که در کنار همسر دلبند خود باشید.

اگر از پوست حساس رنج می برید، باید تا حد امکان از تحریک آن در طول شب جلوگیری کنید. پارچه کتان به طور طبیعی ضد حساسیت است، بنابراین ارتباط محدودی با هرگونه آلرژی دارد و باعث تحریک یا خارش نمی شود و کیفیت خواب شما را بهبود می بخشد.

  • عمر و دوام بالا

علاوه بر افزایش کیفیت خواب شما، خرید روتختی های کتان بعلت عمر بالا باعث صرفه جویی خوبی در مبلغ داخل کارت بانکی شما می شود؛ ممکن است وسوسه آمیز به نظر برسد که از ابتدا به سراغ خرید یک روتختی ارزان قیمت تر بروید اما تجربه نشان داده است این تجربه ناخوشایند اغلب منجر به خرید روتختی جدید حتی قبل پایان فصل سرد خواهد شد.

بهرحال می توان این آپشن را هم در نظر گرفت که یک خرید سالم با عمر بالا در دراز مدت برای شما از لحاظ سلامتی و مالی سود آورتر خواهد بود، یک روتختی کتان معمولا بیش از دوبرابر روتختی های مشابه با الیاف مصنوعی عمر خواهد کرد اما کمتر از دوبرابر روتختی های پلی استر قیمت دارد.

نگهداری آسان

گاهی از گوشه و کنار شنیده اید که پارچه های کتان نگهداری سختی دارند؛ خب در حقیقت اینطور نیست. نیازی به شستشو با دست، خشک کن یا ساعت ها اتو کشیدن  سرویس خواب نیست.

اکثر پارچه های کتان مستقیما وارد ماشین لباسشویی می شوند و در دمای زیر 30 درجه تمیز می شوند؛ فقط سعی کنید آنها را به تنهایی بشویید تا بهتر تمیز شوند، نیازی به مصرف مواد شوینده گرانقیمت هم نیست، سوای پودر های به اصطلاح آنزیم دار که برای شستشوی هیچ پارچه ای توصیه نمی شوند، انوع شوینده های ملایم نظیر مایع لباسشویی، پودر صابون یا حتی شامپو در صورتیکه به ماشین لباسشویی شما آسیب نرسانند، قابل استفاده هستند.

کافیست در برنامه شستشو خشک کن با دور کم را هم انتخاب کنید، پس از خارج کردن ملحفه ها از ماشین لباسشویی آنها را به صورت نم دار روی یک سطح صاف پهن کنید و پس از خشک شدن بدون نیاز به اتو کشی روی تختخواب پهنشان کنید؛ همین قدر راحت …

ما فقط از پارچه های نخی و کتان استفاده میکنیم، به زبان ساده چون بهترین انتخاب است!
پیشنهاد می کنیم یکبار امتحان کنید، شما هم عاشقش می شوید.

مشاهده محصولات روتختی کتان 

دیدگاهتان را بنویسید