روتختی نازک

گرمای شدید تابستان ممکن است گاهی خواب شبانه را ناآرام می کند؛ استفاده از روتختی های مناسب برای هوای گرم به شما کمک می کند تا راحت بخوابید. کلافگی، بی خوابی، خارش در نواحی مختلف بدن و در نهایت یک خواب بی  کیفیت نصیب شما می شود.  این مقاله مزایای استفاده از انواع مختلف روتختی ضد حساسیت، قابل شستشو و مناسب تابستان را مورد بحث قرار می دهد.

روتختی نازک تابستانه

برای خرید روتختی تابستانه، ابتدا باید ملاحظات کلیدی برای خرید آن را بدانید. این مقاله شما را با انواع روتختی برای فصل تابستان آشنا میکند …

روتختی تابستانه چیست؟

چه روتختی برای فصل تابستان مناسب است؟ در فصل گرم تابستان انتخاب یک لحاف یا روتختی مناسب کاردشواری است چون معمولا لحاف ها برای گرم کردن طراحی شده اند. یک لحاف مناسب برای فصل بهار و تابستان سه خصوصیت مهم دارد:

1.    جنس پارچه مناسب:

  • ضد تعریق باشد. (عرق را به خوبی جذب کند)
  • تنفس خوبی داشته باشد. (هوا به خوبی بتواند از بین تار و پود آن حرکت کند)
  • ضد حساسیت باشد. (در فصل تابستان بعلت مهیا بودن شرایط، زمینه برای بروز حساسیت فراهم است)
  • قابلیت شستشوی بالایی داشته باشد.

2.    وزن مناسب:

اصولا لحاف ها یا روتختی ها برای فصل سرد و زمستان ساخته شده اند، آنچه موجب گرمابخشی روتختی می شود جلوگیری از خروج دمای بدن است. بدیهی است هرچه لحاف نازک تر باشد گرمای کمتری را در خود نگه می دارد. پس:

وزن کمتر = ضخامت کمتر = گرمای کمتر روتختی

  1. الیاف مناسب:

انتخاب الیاف مناسب (اصطلاح عامیانه: پشم شیشه) برای روتختی تابستانه نیز عامل مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. الیاف با گرماژ مناسب، بدون حساسیت زایی و نرم (اصطلاحا الیاف سیلیکون 100 گرم) بهترین انتخاب با کیفیت برای دوخت یک روتختی تابستانه است.

روتختی جدید سپارشی

انواع روتختی تابستانه:

برای روتختی مناسب تابستان چه چیزی بگیرم؟ روتختی بهاره، روتختی چهل تکه، روتختی پنبه دوزی همه اسامی مختلفی برای یک لحاف روتختی مناسب فصل تابستان هستند. پسر هرجا با یکی یاز این اسامی برخورد کردید بدانید از لحاظ کارآیی با یک محصول روبرور هستید؛ به صورت ناخود آگاه افزایش ضخامت روتختی را سنگین‌تر می‌کند و حس گرمای بیشتری به بدن می‌دهد. بر اساس این ملاحظات، انتخاب و خرید روتختی نازک در فصل تابستان مناسب تر است.

·      روتختی بهاره:

معمولا با کیفیت ترین نوع محصولات  با ضخامت کم با این نام شناخته می شوند. روتختی بهاره هریک از محصولات استاندارد بازار را شامل می شود منتهی با یک تغییر جزئی در ضخامت محصول که ناشی از استفاده از الیاف مناسب این فصل است.

·      روتختی چهل تکه:

روتختی های چهل تکه در ایام قدیم از اضافات پارچه های دور ریختنی دوخته می شدند؛ خیلی زیبا و با سلیقه خانم خانه آنها را کنار هم میچید و به هم متصل میکرد، گاهی دوخت یک لحاف روتختی چهل تکه ماهها طول می کشید.

آنچه امروزه به عنوان روتختی چهل تکه در بازار متداول است و معمولا با نام حراجی به فروش می رسد یک محصول بی کیفیت چینی است که طرح چهل تکه روی آن چاپ خورده و جنس چاپ و پارچه به حدی بی کیفیت است که برای خواب اصلا توصیه نمی شود، برای شستشو هم همینطور چون حتما رنگ ها پس از شستشو با هم ترکیب شده است.

·      روتختی پنبه دوزی:

یک روش دیگر برای تولید روتختی های بهاره در حجم انبوه و تیراژ بالا تولید روتختی ها به روش پنبه دوزی است. از آنجا که در این روش که توسط دستگاه تمام اتوماتیک انجام می شود قرار بر این است که یک محصول ارزانقیمت در اختیار مشتری قرار بگیرد. جنس پارچه ، جنس الیاف و کیفیت دوخت همه در سطح پایینی قرار دارند.

·      روتختی تابستانه ترک:

ترکیه و منسوجات دلربای آن سالهاست در دل ایرانی ها جا باز کرده اند، به طوریکه گاهی مشتریان فقط به دنبال روتختی ترک هستند، اما آیا این درست است؟!!!

به هیچ عنوان، اگر فروشنده دست شما را خوانده باشد هر محصولی را با نام ترک به شما خواهد فروخت. پس هر روتختی ترکی، واقعا محصول ترکیه نیست. حتما مراقب سودجویان احتمالی باشید.

·      روتختی دوفصل:

از لحاظ کارآیی بهترین محصولی که می توانید برای تابستان خرید کنید یک روتختی دوفصل است، شما یکبار هزینه می کنید و در فصول متختلف سال می توانید آن را مورد استفاده قرار دهید.

5 عامل مهم برای خنک نگه داشتن رختخواب در فصل تابستان:

روتختی تابستانه با پارچه نخی:

روتختی کتان تابستانه راحت، انعطاف پذیر و یک انتخاب عالی برای هوای گرم است. از کتان برای تولید پارچه کتانی طبیعی استفاده می شود. مواد کتانی دارای کیفیت عالی، نرمی، دوام و راحتی هستند. افرادی که در مناطق گرمتر زندگی می کنند ممکن است پارچه کتانی را گزینه ای عالی بدانند. منافذ مواد کتان به گردش هوا و خنک شدن بدن در هنگام خواب کمک می کند. کتان به دلیل کیفیت، کارایی و دوام بالا، یک پارچه لوکس محسوب می شود.

 روتختی تابستانه ضد تعریق :

پارچه روتختی مناسب تابستان باید تراکم کمی داشته باشد تا هوا آزادانه بین الیاف تاروپود حرکت کند. ( اصطلاحا تنفس بالایی داشته باشد). جریان هوا فورا بدن را خنک می کند و خواب آرام شبانه را تسهیل می کند. در انتخاب و خرید سایر لوازم خواب تابستانی باید به خنکی و بافت سبک پارچه توجه کرد. با توجه به این توضیحات، ضد تعریق بودن و تراکم بافت پارچه از عوامل بسیار مهم در خرید محصولات خواب می باشد.

رنگ مناسب روتختی تابستانه:

روتختی برای فصل تابستان چه رنگی تهیه کنم؟ رنگ های تیره گرما را جذب می کنند در حالی که رنگ های روشن آن را منعکس می کنند. اگر می خواهید روتختی را برای استفاده در هوای گرم خریداری کنید، به شما توصیه می کنیم رنگ های خنک و خنثی مانند سفید و کرم را انتخاب کنید. اگر می خواهید در تابستان روتختی برای دختران تهیه کنید، روتختی صورتی انتخاب عالی خواهد بود. روتختی ها در فصل گرم باید آبی روشن باشد.

شستشوی روتختی تابستانه:

قابلیت شستشو یکی از شاخص ترین ویژگی های روتختی مناسب تابستان است، زیرا بدن انسان به طور طبیعی هنگام خواب عرق می کند، این پدیده در ماه های تابستان تشدید می شود. تعریق و رطوبت برای رشد میکروارگانیسم ها و قارچ ها مفید است. بنابراین رعایت نظافت و شستن روتختی روتختی تاثیر مستقیمی بر سلامت فرد خواهد داشت. با توجه به این توضیحات هنگام خرید روتختی باید به قابلیت شستشوی آن توجه زیادی داشته باشید. ملحفه ها در صورتی که دوام و کیفیت کافی نداشته باشند پس از شستن خراب شده و بی مصرف می شوند.

بهترین مواد مصرفی روتختی تابستانه:

بهترین مواد تابستانی برای روتختی چیست؟ خنکی یا گرمی روتختی بیشتر با ترکیب پارچه تعیین می شود. برای به دست آوردن مناسب ترین روتختی تابستانی، آشنایی با انواع منسوجات مناسب این فصل ضروری است. همچنین، احساس آرامش و راحتی هنگام خواب به شدت به پارچه گره خورده است. به عنوان مثال، هرچه پارچه روتختی نرم تر باشد، هنگام استفاده احساس راحتی بیشتری خواهد داشت. اگر در ماه های تابستان به دنبال خوابی راحت و آرام هستید، باید به پارچه توجه ویژه ای داشته باشید.

روتختی تابستانه | پیشنهاد سپارشی:

بر اساس تجربه ما بهترین محصولی که می توانید به عنوان یک روتختی دوفصل برای فصل گرم و سرد درنظر بگیرید با صرف کمترین هزینه ممکن در دراز مدت شامل موارد زیر است:

1.    انتخاب طرح روتختی تابستانه مناسب با سلیقه انتخابی شما:

به توجه به آنچه مورد انتخاب و سلیقه شماست به یکی از آلبوم های روتختی اختصاصی، روتختی ساده تمام کتان، یا روتختی هتلی مراجعه و روتختی مطابق با سلیقه خود راانتخاب کنید.

2.    انتخاب محصول تابستانه مناسب:

با مراجعه به صفحه محصول در قسمت انتخاب نوع محصول: سرویس کاور لحاف را انتخاب کنید، محصول روتختی کاوری در سایز های مناسب دونفره (تخت 160 یا 180)؛ سایز روتختی یک نفره (90)؛ یا یک ونیم نفره (120 یا 140) قابل انتخاب است.

3.    انتخاب لحاف مناسب تابستانه:

انتخاب یک لحاف لایت تابستانه مهمترین مرحله خرید شماست چون از اینجه به بعد با محصول تخصصی فصل تابستان سر و کار دارید؛ به صفحه لحاف لایت مراجعه و لحاف لایت کتان تابستانه را در سبد خرید خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید