یک نگرانی همیشگی در مورد پارچه مخمل؛ چطور باید آن را شست؟!
حتما شما هم با این موضوع ترسناک روبرو شدید؛ در این مقاله قصد داریم روش شستشوی پارچه مخمل رو بهتون آموزش بدیم؛ با ما همراه باشید…

یک نگرانی همیشگی در مورد پارچه مخمل؛ چطور باید آن را شست؟!

حتما شما هم با این موضوع ترسناک روبرو شدید؛ در این مقاله قصد داریم روش شستشوی پارچه مخمل رو بهتون آموزش بدیم؛ با ما همراه باشید…


دقت کنید !!

شستن پارچه مخمل با پارچه‌های دیگر تفاوت دارد

شستن پارچه مخمل با دست اگرچه زحمت بیشتری نیاز دارد، اما در عوض آسیب کمتری به پارچه مخمل وارد می‌کند. پس بهتر است آستین‌ها را بالا بزنید!

با مخمل مهربان باشید

چنگ زدن پارچه مخمل شیوه درستی برای رفع لکه‌ها و کثیفی نیست. اگرچه ممکن است لباس‌هایتان خیلی خیلی تمیز شوند، اما سطح نرم پارچه مخمل با این کار از بین می‌رود. پس به آرامی با پارچه مخمل برخورد کنید و سعی کنید با کف دست‌تان روی پارچه بکشید تا چرک‌ها و کثیفی‌ها از بین بروند.

آبکشی حسابی

مخمل به خودی خود میزان زیادی کف به خود می‌گیرد، بعد از اینکه شستن پارچه مخمل تمام شد با دقت تمام و با ظرافت لباس را به خوبی آبکشی کنید و دقت کنید که تمام کف‌ها از لباس بیرون رفته باشند. پارچه‌های جنس مخمل که پرز‌های بلندی دارند و حجیم هستند موقع شست و شو حجم بسیاری زیادی کف به خود می‌گیرند. با آب سرد آبکشی کنید و از تمام شدن کف‌ها اطمینان حاصل کنید.

پهن کنید، اما نه روی بند!

اگرچه می‌توان پارچه مخمل را پس از شستن روی بند انداخت، اما همانطور که می‌دانید جای گیره‌های بند رختی روی مخمل می‌ماند و حجم آن قسمت زیر گیره تغییر پیدا می‌کند، پیشنهاد ما این است که لباس نم‌دار را روی یک سطح صاف پهن کنید و منتظر بمانید تا کامل خشک شود.

شستشوی پارچه مخمل با ماشین لباسشویی

اگر قصد دارید برای شستن پارچه مخمل از ماشین لباسشویی استفاده کنید توصیه می‌کنیم از یک ماشین لباس شویی قابل تنظیم استفاده کنید. ماشینی که بتوانید دور و زمان و دمای آب را خودتان تنظیم کنید.

 فقط مخمل‌ها

بهتر است لباس‌های جنس مخمل را فقط با هم بشویید و لباسی از جنس دیگر را در لباسشویی نریزید. همچنین حجم کمی لباس در ماشین لباسشویی بریزید. با این کار میزان آسیبی که به پارچه مخمل وارد می‌شود را به حداقل می‌رسانید. پس فقط مخمل‌ها لطفاً!

 مایع بریزید

همانطور که در شست شوی دستی گفته شد، مایع لباسشویی بهترین شوینده برای استفاده در شستن پارچه مخمل است. به خصوص اینکه برخی از پودر‌های شوینده به دلیل بی کیفیت بودن به خوبی در آب حل نمی‌شوند و نهایتاً پس از شستن پارچه مخمل مشاهده می‌کنید که دانه‌های سفید رنگ پودر شوینده هنوز در بافت نرم مخمل باقی مانده است.

یک دور کافیست

لباس مخمل را زیاد نشویید. لباس شویی را روی یک چرخه کوتاه مدت شست و شو تنظیم کنید و مطمئن شوید ماشین لباس شویی قرار نیست لباس مخمل را هی اینطرف و آن طرف بزند!

 زود به داد مخمل برسید

وقتی شستن پارچه مخمل در ماشین لباس شویی تمام می‌شود سریع آن را را از ماشین دربیاورید و در اولین فرصت روی یک سطح صاف و تمیز پهن کنید. اگر دیر بجنبید روتختی چروک می‌شود و این اصلاً برای پارچه مخمل خوب نیست.

روش نگهداری پارچه مخمل

برای جلوگیری از چروک شدن پارچه مخمل پیشنهاد ما را بخوانید؛

بیشتر شما برای لباسهای مجلسی از پارچه های مخمل استفاده کرده اید، پارچه‌های مخمل اگر تا شوند و در کمد یا چمدان نگه داری شوند، خط می‌اندازند که جلوه و بافت پارچه از بین می‌رود، این پارچه‌ها را دور یک استوانه بپیچید و تا نکنید.

مطالب پیشنهادی:

داستان مخمل

روتختی مخمل

دیدگاهتان را بنویسید