انتخاب رنگ روتختی

مانند هر خرید دیگری انتخاب روتختی هم چالش های خاص خودش را دارد؛ بر اساس نظر شما انتخاب رنگ روتختی از بقیه موارد سخت تر است.  یک حس خوب در اتاق خواب ارزشمندترین هدیه ای است که با ورود یک روتختی جدید به خود هدیه می دهید.

زمان خرید روتختی بیشتر افراد سردرگم می شوند. چه رنگ روتختی با اتاق خواب من ست می شود؟ اگر رنگ روتختی را روشن انتخاب کنم در مورد شستشو چه کار باید بکنم؟ آیا رنگ های تیره و چرک تاب برای اتاق من مناسب است؟

سوالاتی از این دست همیشه هنگام خرید مطرح است؛ کارشناس فروش ما با آگاهی از اصول رنگ شناسی و دکوراسیونی همیشه با حوصله پاسخگوی سوالات شما عزیزان است.

بر اساس تجربه و همراهی ارزشمند شما با فروشگاه روتختی سپارشی  نکاتی هست که دانستن و رعایت آن ها تصمیم گیری برای انتخاب رنگ روتختی را آسان تر و حرفه ای تر می کند. با ما همراه باشید ….

انتخاب درست رنگ روتختی

نور را فراموش نکن

بازتاب نور علت بینایی ما است؛ نوع نور (طبیعی یا چراغ) و شدت آن (کم نور یا پر نور بودن) اصلی ترین عاملی است که در زمان انتخاب رنگ برای اتاق خواب و روتختی رعایت می کنید.

 اگر اتاق شما کوچک است، یا نور کمی دارد حتما باید روتختی خود را از بین رنگ های روشن انتخاب کنید و بلعکس؛ نور زرد یا سفید نیز در مشاهده رنگ ها موثر هستند، گاهی نور زرد و سفید را با هم جابجا کنید و یک تجربه جدید و کم هزینه برای خود خلق کنید.

اگر اتاق خواب کوچکی دارید و لازم است یک سرویس روتختی روشن خرید کنید اما نگران شستشوی آن هستید؛ بهترین پیشنهاد انتخاب سرویس روتختی کاوری است.

مقاله تکمیلی: راهنمای خرید روتختی کاوری

روتختی سبک مدرن یا کلاسیک؟

مدرن یا کلاسیک

اگر فقط با انتخاب رنگ روتختی شروع کنید ممکن است در پایان به اتاق خوابی برسید که با سبک و استایل روتختی شما هماهنگ نیست، پس به سبک دکوراسیون خود هم اهمیت بدهید.

دانستن سبک واستایل شخصی به این معنا نیست که نمی توانید آن را با رنگ مورد علاقه خود در هم آمیزید. چون شما می توانید بخشی از سرویس خواب خود را به رنگ دلخواه خود داشته باشید بالش ها، کوسن ها و در نهایت ملحفه برای این کار بهترین هستند هر زمان لازم بود رنگ مورد نظر خود را در آنها استفاده کنید.

روتختی جدید سپارشی

·       انتخاب روتختی مدرن:

اگرچه روتختی اسپرت و مدرن دقیقا هم معنا نیستند اما از لحاظ دکوراسیونی تا حدودی نزدیک به هم به کار می روند. در دکوراسیون مدرن که زیر مجموعه های زیادی دارد، مینیمالیسم متداول ترین روش در اکثر مناطق جهان است و پیاده سازی آن به راحتی آب خوردن است. یک روتختی چهارخانه اسپرت در عین سادگی تمام اصول مینیمالیسم و مدرن بودن را رعایت می کند و بهترین پیشنهاد ما به شماست.

·       انتخاب روتختی کلاسیک یا رسمی:

در سوی دیگر سکه روتختی کلاسیک قرار دارد، اگر این سبک دکوراسیونی و آثار فاخر و رسمی را ترجیح می دهید سلیقه شما به این سمت است. یک تختخواب رسمی با روتختی هم سبک خود ست می شود. روتختی مخمل بوهو به عنوان مثال به لحاظ دکوراسیونی با چنین تختخوابی به خوبی ست می شود.

خرید روتختی از اینستاگرام

از شبکه های اجتماعی الهام بگیر و برنامه ریزی کن

از شبکه های اجتماعی مانند پینترست به عنوان منبع الهام خود استفاده کنید، رنگ ها و طرح های مورد نظر خود را ذخیره کنید و یک به یک بررسی کنید؛ با مراجعه به اینستاگرم  که محبوب ترین در بین ایرانیان است؛ علاوه بر گرفتن ایده می توانید خرید خود را هم انجام دهید. اگر هم عادت به مشاهده ویدئو دارید بررسی ویدئویی محصولات  در آپارات بهترین انتخاب است.

پیش از خرید روتختی ایده های متفاوت را در شبکه های اجتماعی مشاهده کنید؛ یک کلیت رنگی برای خود در نظر داشته باشید و از آنها استفاده کنید.

ساده یا طرح دار روتختی

روتختی ساده یا روتختی طرح دار؟

اینکه کدامیک برای شما مناسب تر است کاملا به اولویت های شما بستگی دارد. اما اصولا برای اتاق های کوچک که لازم است همه چیز ساده تر به نظر برسد گزینه اول و اگر قرار است نمای اتاق ساده شما با یک روتختی خاص و طراحی شده به چشم بیاید گزینه دوم انتخاب بهتری است.

·       روتختی ساده:

خرید روتختی ساده می تواند شیک باشد و موجب ایجاد یک فضای آرامش بخش در اتاق شما شود. راز انتخاب روتختی ساده اینست که رنگ اصلی اتاق خواب خود را انتخاب کنید سپس کمی روشن تر یا کمی تیره تر از آن روتختی بخرید. در کنار آن نیز می توانید یک سرویس ملحفه اضافه و جداگانه با رنگ دلخواه خود تهیه کنید؛ اینگونه با خرید تنها دو محصول چند انتخاب خلاقانه و منحصر به فرد برای خود دارید که میتوانید در کنار هم روی تخت پهن کنید و لذت ببرید.

زمان خرید سرویس روتختی از رنگ های متنوع برای ملحفه های خود لحاف و روبالش استفاده کنید؛ در اینصورت هروقت خسته شدید ترکیبی از این تکه ها را روی تخت پهن کنید و چندین انتخاب خلاقانه و متقاوت برای خود خلق کنید.

·       روتختی طرح دار:

خرید روتختی طرح دار شما را انعطاف پذیرتر میکنند؛ شما میتوانید دوز کوچکی از رنگ مورد سلیقه خودتان را بدون زیاده روی وارد اتاق کنید بدون آن که از سبک دکوراسیونی خود خارج شوید. در دسته بندی روتختی اختصاصی  انواع مختلفی از روتختی های دخترانه، پسرانه، شاد، مجلل و کلاسیک را خواهید یافت که منحصرا و به صورت اختصاصی توسط مجموعه سپارشی طراحی شده است.

انتخاب پارچه در رنگ روتختی

پارچه روتختی را هوشمندانه انتخاب کن

پارچه های براق نظیر مخمل یا هتلی انتخاب رسمی تری نسبت به پارچه های مات مانند کتان هستند، پارچه های کتان انتخاب های مدرن تر و اسپرت تر به شمار می روند. مخمل انتخابی مجلل است اما در یک اتاق تاریک می تواند نور را جذب کند و فضای اتاق را خراب کند. پس اگر به لوکس دیده شدن اتاق خواب خود علاقه دارید، خرید روتختی هتلی با بیش از 20 تم رنگی متفاوت و ترکیبی انتخاب مناسبی برای شما است.

 انتخاب رنگ ها در روتختی

هماهنگی بین رنگ ها را فراموش نکن

خرید یک ست روتختی تک رنگ و یکدست ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسد؛ اما خیلی زود خسته کننده خواهد شد. معمولا خانم ها استاد پیدا کردن رنگ های مرتبط با هم هستند. سعی کنید همانطور که در ست کردن لباس های مختلف با ظاهر خود حرفه ای هستید، در انتخاب رنگ ها در اتاق خواب هم اینگونه باشید.

یک سرویس روتختی از چندین تکه مختلف تشکیل شده است؛ ملحفه ، روبالش ها، روکوسن ها و خود لحاف که هریک از آنها را میتوانید به صورت ترکیبی با هم در نظر داشته باشید.

مقاله تکمیلی: راهنمای ست کردن رنگ ها در اتاق خواب

نتیجه گیری:

سعی کنید تکه های مختلف سرویس روتختی را متنوع انتخاب کنید. در عین حال یک عنصر مشترک همه اجزای اتاق خواب را به هم مرتبط کند. یک طرح مشابه یا رنگ یکسان بین تکه ها میتواند این عنصر مشترک باشند.

خانم های با تجربه می دانند؛ معمولا روبالش و ملحفه بیشتر کثیف شده و زودتر هم عوض می شوند. پس اگر بعدا قصدخرید سرویس ملحفه یا روبالش های اضافه دارید امروز قیمت آنها ارزان تر است.

متفاوت ترین تجربه خرید آنلاین

فروشگاه روتختی سپارشی

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید