همیشه در هنگام خرید روتختی دو انتخاب پیش روی شماست.
و احتمالا” این سوال برای شما پیش آمده که کدامیک بهتر است؟ در این مقاله به معرفی مختصر این دو محصول می پردازیم و تفاوت های آنها را تشریح می کنیم تا انتخاب صحیح تری را برای سرویس روتختی خود داشته باشید.

روتختی دوخت شده بخرم یا روتختی کاوری؟

همیشه در هنگام خرید روتختی دو انتخاب پیش روی شماست.

 و احتمالا” این سوال برای شما پیش آمده که کدامیک بهتر است؟ در این مقاله به معرفی مختصر این دو محصول می پردازیم و تفاوت های آنها را تشریح می کنیم تا انتخاب صحیح تری را برای سرویس روتختی خود داشته باشید.

تفاوت روتختی کاوری با روتختی معمولی در چیه؟

احتمالا کمی گیج کنندست این موضوع براتون؛ خبر خوب اینکه شما تنها نیستید و این یکی از پرتکرار ترین سوالاته

روتختی کاوری

روتختی شامل دو تکه است:

لحاف لایت

کاور لحاف

کاور لحاف و لحاف لایت  قابلیت جدا شدن از یکدیگر را دارا هستند. یعنی به عنوان مثال در هنگام شستشو   می توانید کاور لحاف (که بصورت یک کیسه ی دکمه دار یا زیپ دار است) را از لحاف لایت سفید رنگ جدا کنید و فقط کاور لحاف را شستشو دهید. بعد از شستشوی کاور لحاف، لحاف لایت را درون کاور قرار می دهید و مثل قبل از این سرویس استفاده می کنید.

روتختی دوخت شده(لحاف):

در این سرویس، لحاف شامل تنها یک تکه می باشد. پارچه ی طرح دار انتخابی شما در پشت و روی یک لایه الیاف قرار می گیرد و روی آن بوسیله ی دستگاه دوخت صنعتی می شود. با ایجاد این دوخت، لایه ی الیاف داخل لحاف به پارچه ی لحاف سفت و بند شده و دیگر جابجا نخواهد شد و شکل ظاهری لحاف در طول استفاده تغییر نمی کند.

مزایا و معایب

قیمت

در اولین خرید لحاف دوخت دار نسبت به مجموعه ی کاور لحاف + لحاف لایت ارزان تر است.

 اما در صورتی که لحاف لایت را یک بار تهیه کنید می توانید در هنگام تعویض سرویس روتختی، برای دفعات بعد تنها کاور را تهیه کنید و همچنان از لحاف لایت قبلی خود برای پر کردن کاور لحاف جدید خود استفاده کنید.

صرفه جویی در فضا

در حال حاضر با توجه به فضای محدود اتاق خواب معمولا امکان نگهداری چندین روتختی برای مواقع مناسب یا جهت ایجاد تنوع داخل کمد وجود ندارد؛ با توجه به اینکه در روتختی کاوری تنها یکبار لحاف لایت تهیه نموده و کاورهای مختلف بنا به زمان استفاده قابل تعویش هستند و فضای بسیار کمی داخل کمد اشغال میکنند در این مورد پیشنهاد ما تهیه سرویس کاوری است.

راحتی

لحاف دوخت دار کاربریِ راحت تری دارد، الیاف داخلی آن سر نمی خورد و صبح ها مرتب کردن سرویس خواب راحت تر است. ولی سرویس کاوری معمولا هررزو نیاز به مرتب کردن دارد.

شستشو

شستشوی روتختی کاوری راحت تر است و پس از خارج کردن لحاف لایت از کاور و به راحتی در منزل انجام می شود. اما برای شستشوی سرویس های لحاف دوخت دار بهتر است به خشکشوئی ها مراجعه کنید، چرا که قرار است الیاف داخل لحاف هم شسته شوند که خب حجم بیشتری نسبت به کاور تنها دارند.

ظاهر محصول

ظاهر محصول کاملا سلیقه ایست؛ اما روتختی کاوری بعلت اینکه پارچه محصول انتخابی بدون دوخت به نمایش گذاشته میشود محصول لوکس تر و جذابتری در نگاه اول به نظر می رسد.

روتختی کاوری

روتختی دوخت شده

پیشنهاد ما

اگر اولویت شما سهولت در شسشتشوی محصول و ظاهر زیباتر آن باشد یا با مشکل فضا برای نگهداری سرویس های روتختی خود مواجه هستید یا اینکه در گذشته محصول کاوری خریداری کرده و قصد تعویض کاور را داشته باشید، محصول کاوری انتخاب مناسبتری برای شماست.

اگر در حال حاضر قصد خرید با قیمت مناسبتری رادارید و پرداخت هزینه خشک شویی در آینده برای شما مسئله مهمی نیست یا عادت به استفاده از محصول دوخت شده دارید. ست روتختی دوخت شده انتخاب مناسبتری برای شماست.

مقالات مرتبط:

روش شستشوی روتختی

محصولات:

روتختی کتان

دیدگاهتان را بنویسید